فرصت خودسازی ماه رجب را دریابیم
کد خبر: 3958154
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲

فرصت خودسازی ماه رجب را دریابیم

مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه علوم پزشكی شیراز، رجب را ماه توسل، ذكر و توبه توصیف و بر ضرورت استفاده از این ظرفیت جهت خودسازی تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مقامی، مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه علوم پزشكی شیراز، امروز، 17 اسفندماه در جمع كاركنان این نهاد با تأكید بر استفاده از فرصت خودسازی و توبه ماه رجب، گفت: رجب، ماه توسل، ذکر، توبه، خودسازی و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل و طراوت بخشیدن به جان است.

وی از اجرای اعتكاف مجازی در ایام ماه رجب به‌ همت این نهاد ویژه مدافعان سلامت خبر داد و افزود: با توجه به شیوع کرونا و عدم برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری اعتکاف استفاده کرد و برنامه‌هایی را به‌صورت مجازی برگزار کرد.

 مقامی با بیان اینکه اعتکاف فرصت خوبی برای خلوت و راز و نیاز با معبود است، بیان کرد: برنامه‌های اعتکاف مجازی با عنوان «در حوالی آسمان» مورد استقبال خوب مخاطبان دانشگاهی و حوزوی قرار گرفت.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان فارس با بیان اینکه حرکت معنوی و اسلامی اعتکاف، نماد فرهنگ دینی همراه با تذهیب نفس و معرفت است، افزود: افتتاحیه برنامه‌های مجازی اعتکاف، شب میلاد حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) با سخنرانی و مولودی‌خوانی آغاز شد. همچنین دیدار و گفت‌وگوی زنده با خانواده شهید محسن جعفری(شهید مدافع امنیت) به‌مناسبت ولادت مولا و گرامیداشت مقام پدر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که به‌صورت زنده در فضای مجازی پخش شد.

وی اظهار كرد: حجت‌الاسلام والمسلمین کیخا طی این سه روز با برگزاری جلسات مستمر سخنرانی به‌صورت وبینار مجازی با موضوعات «راه شناخت آرزو» و «راه شناخت مومن کسل» طی چندین جلسه برای دانشجویان علاقه‌مند صحبت کرد و همچنین مسابقه کتابخوانی کتاب «هنر رضایت از زندگی» نوشته عباس پسندیده در این سه روز مورد استقبال شرکت‌کنندگان در این اعتکاف مجازی قرار گرفت.

مقامی با اشاره به اجرای اعمال ایام‌البیض ماه رجب در منازل، گفت: کانالی تحت عنوان «در حوالی آسمان» در پیام‌رسان‌های مختلف ویژه علاقه‌مندان راه‌اندازی شد تا همه از این برنامه‌ها استفاده کنند و این خلوت سه روزه باعث شود با یاد و ذکر خداوند آرامش یافته و با تمرین اخلاق‌مداری و دوری از گناه به تقویت روحیه معنویی خود بپردازند.

انتهای پیام
captcha