استان اصفهان در فعالیت‌های قرآنی کشور پیشگام است
کد خبر: 3958617
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

استان اصفهان در فعالیت‌های قرآنی کشور پیشگام است

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان گفت: استان اصفهان در آزمون‌های مختلف به لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان، جزء استان‌های برتر محسوب می‌شود و حرف اول را می‌زند. در مسابقات کشوری و بین‌المللی نیز نمایندگان این استان حضور دارند.

اصفهان

حسین خاکساری هرندی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره ظرفیت‌های قرآنی موجود در این استان، اظهار کرد: 202 مؤسسه قرآن و 300 خانه قرآن در شهرها و روستاهای استان اصفهان وجود دارد، ولی به دلیل فقدان بانک اطلاعات جامع قرآنی در استان و کشور، آمار دقیق و مستندی از تعداد فعالان قرآنی استان در اختیار هیچ مرکز یا نهادی نیست.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات قرآنی، مصوبه شورای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی است، ولی متولیان امر هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌اند که چگونه کار را آغاز کرده و ادامه دهند. البته اخیراً جلسه‌ای تشکیل شد تا روند این کار مشخص شود که در صورت تداوم جلسات، نتیجه تا پایان سال مشخص خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان درباره حضور نمایندگان این استان در مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن، گفت: نمایندگان استان اصفهان در مسابقات و آزمون‌های قرآن، حرف برای گفتن دارند و در آزمون سراسری اخیر قرآن و عترت که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، بیشترین شرکت‌کنندگان، از استان اصفهان هستند. در واقع این استان در آزمون‌های مختلف به لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان، جزو استان‌های برتر محسوب می‌شود و حرف اول را می‌زند. در مسابقات کشوری و بین‌المللی نیز نمایندگان استان حضور دارند و بعضاً موفق به کسب رتبه‌های برتر شده‌اند.

خاکساری هرندی تصریح کرد: ظرفیت‌های قرآنی استان اصفهان به‌لحاظ تعداد مؤسسات و خانه‌های قرآن، شرکت در آزمون‌ها، دوره‌های آموزشی و فعالیت‌های شاخص قرآنی در ماه مبارک رمضان، در سطح کشور شناخته شده است، ولی مسئولان امر باید به‌ لحاظ تخصیص بودجه و امکانات برای فعالیت‌های قرآنی به‌ویژه در دوران شیوع کرونا اهتمام داشته باشند تا این ظرفیت‌ها بیشتر فعلیت پیدا کند.

وی بیان کرد: برای اینکه اصفهان به‌عنوان پایتخت قرآنی کشور انتخاب شود، دستگاه‌های متولی فعالیت‌های قرآنی مثل اداره‌کل ارشاد، سازمان اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی باید همراه با نماینده ولی‌ فقیه در استان و استاندار، این درخواست را به وزارت ارشاد ارائه دهند تا در شورای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی مورد بررسی قرار گیرد. در این خصوص باید تعداد حافظان، قاریان و شهدا، واقفان، نویسندگان، خیرین، مربیان و مؤسسات قرآنی و گروه‌های تواشیح و جمع‌خوانی قرآن گزارش شود تا تصویر دقیقی از ظرفیت‌های قرآنی استان شکل بگیرد.

انتهای پیام
captcha