مسابقه قرآن در غزه به مناسبت هفته جهانی بیت‌المقدس
کد خبر: 3958795
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵

مسابقه قرآن در غزه به مناسبت هفته جهانی بیت‌المقدس

اداره کل حفظ قرآن وابسته به وزارت اوقاف نوار غزه از برگزاری مسابقه حفظ سوره «اسراء» به مناسبت هفته جهانی یاری قدس و بیت‌المقدس خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از «فلسطین الیوم»، اداره کل حفظ قرآن نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این مسابقه در راستای فعالیت‌های هفته یاری بیت‌المقدس که با مشارکت گروهی از مؤسسات داخلی و جهانی برگزار می‌شود، آغاز شده است.

نام‌نویسی در این رقابت از روز یکشنبه، هفتم مارس 2021 برابر با 17 اسفندماه آغاز شده است و تا 15 مارس مصادف با 25 اسفند ادامه دارد.

جوایزی نقدی به برترین‌های این رقابت اهدا خواهد شد و ارزیابی شرکت‌کنندگان در دفاتر اداره‌های اوقاف پنج استان نوار غزه انجام می‌شود.

هفته آخر رجب(24 تا 30 این ماه) برابر با 8 تا 14 مارس 2021 هفته جهانی قدس و یاری بیت‌المقدس نامیده شده است و این مناسبت با آزادسازی مسجدالاقصی و قدس در 27 رجب سال 583 هجری به دست صلاح‌الدین ایوبی(بنیان‌گذار دولت ایوبیان) و گرامیداشت واقعه اسراء و معراج هم‌زمان است.

اسراء و معراج یکی از معجزات بزرگ پیامبر(ص) است که در مکه رخ داد. شرح این سفر در سوره‌های اسراء (آیه اول) و سوره نجم (آیات ۱ تا ۱۸) آمده است.

انتهای پیام
captcha