محتوای مسجد، نماز و قرآن است / لزوم ارائه تلاوت‌های زیبا در كنار جاذبه‌های مسجد نصیرالملك
کد خبر: 3958955
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
آیت‌الله دژكام:

محتوای مسجد، نماز و قرآن است / لزوم ارائه تلاوت‌های زیبا در كنار جاذبه‌های مسجد نصیرالملك

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با اشاره به زیبایی‌های منحصر به‌فرد مسجد تاریخی نصیر‌الملك شیراز گفت: باید توجه داشته باشیم كه ظرف و محتوای مسجد نماز و قرآن است و مسیری كه در كار میراث فرهنگی در خصوص مسجد تاریخی طی می‌كنیم آن است كه محتوا را همراه با این ظرف زیبا نگه داریم.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله د‍ژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امروز، 20 اسفندماه در محفل انس با قرآن مسجد نصیرالملك شیراز كه به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز مبعث پیامبر مكرم اسلام(ص) برگزار شد، فرا رسیدن عید فرخنده مبعث را گرامی داشت و گفت: هدیه عید مبعث نزول قرآن كریم بود لذا در سال آینده باید چنین مراسمی را پرشورتر از امسال برگزار كنیم و در این مسجد جلسه بین‌المللی قرائت قرآن كریم برپا شود.

وی با تأكید بر اینكه باید به قرآن و عترت به‌عنوان میراث جاویدان پیامبر مكرم اسلام(ص) توجه كنیم، مسجد نصیرالملك را یكی از نشانه‌های افتخار تمدن ایرانی و اسلامی دانست و گفت: اگر شیراز به لحاظ معماری اسلامی می‌درخشد، از حیث قرائت قرآن کریم كه روح معنوی است، هم در یک افق بسیار روشن قرار دارد.

آیت‌الله دژكام این نكته را یادآور شد كه زیبایی مسجد تاریخی نصیر‌الملك شیراز بسیار زیاد است اما باید توجه داشته باشیم كه ظرف و محتوای مسجد نماز و قرآن است و مسیری كه در كار میراث فرهنگی در خصوص مسجد تاریخی طی می‌كنیم آن است كه محتوا را همراه با این ظرف زیبا نگه داریم.

امام جمعه شیراز با بیان اینكه میراث فرهنگی جنبه سخت‌افزاری دارد که همین معماری مسجد است و جنبه نرم‌افزار آن توجه به عترت و قرآن محسوب می‌شود، گفت: درب مسجد نصیرالملك که روی گردشگران باز است اما آیا قرائت‌های این‌چنینی قرآن كریم هم به گردشگران ارائه می‌شود؟

وی یادآور شد: برخی از قاریان كشورمان كه قرائت زیبایی داشتند به آمریکای جنوبی رفته بودند و با این قرائت اذان و یا تلاوت زیبای قرآن مردم آن دیار را به فرهنگ اسلام دعوت کرده بودند لذا میراث ما همین قرآن است و چاشنی نیاز ندارد؛ برخی به نظرشان می‌رسد باید برای میراث خود جاذبه ایجاد کنند.

آیت‌الله دژكام با بیان اینكه زیبا خواندن قرآن از سوی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به ما رسیده است، گفت: قرائت زیبای قرآن، معجزه‌ای در زیبایی است و باید از این زیبایی‌های معنوی، در جوار جذبه‌های معماری مسجد نصیرالملک استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha