بازخوانی اشعار بهاری در پادکست‌های «بهاریه»
کد خبر: 3961943
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳

بازخوانی اشعار بهاری در پادکست‌های «بهاریه»

پادکست‌های «بهاریه» تدوین شده در مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان اصفهان، در چهار قسمت به مرور اشعار شاعران با موضوع بهار می‌پردازد.

بازخوانی اشعار بهاری در پادکست‌های «بهاریه»

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، الهه رضایی، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان، امروز 11 فروردین، اظهار کرد: پادکست‌های «بهاریه» به مرور اشعار شاعران با موضوع بهار پرداخته که در چهار قسمت شامل مرور اشعار خراسانی، عراقی، معاصر و طنز تهیه و تنظیم شده است.

وی، پادکست‌های بهاریه را عید دیدنی ادبی این مرکز عنوان کرد و افزود: این پادکست‌ها در ایام نوروز در چهار بخش در صفحه اینستاگرامی مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان منتشر می‌شود.

وی افزود: بهار از پرتکرارترین و محبوب‌ترین موضوعات در شعر فارسی بوده، زیرا بهار کوتاه است و در همین مدت کوتاه می‌توان ردپای شکوفایی طبیعت و نوزایی جهان را مشاهده کرد.

مدیر دفتر تخصصی ادبیات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: در قرن چهارم قصیده متولد شد و رواج یافت که موضوع بیشتر قصیده‌ها وصف بهار بود، در ادامه، قصیده علت پیدایش غزل شد و بهاریه به این سبک جدید منتقل شد و بعدها به مثنوی نیز راه پیدا کرد.

رضایی با اشاره به عنوان این پادکست، تصریح کرد: بهاریه به اشعاری گفته می‌شود که درباره بهار سروده شده و اولین بهاریه مشهور را رودکی، پدر شعر فارسی سروده است.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان برای دریافت پادکست‌های بهاریه می‌توانند به صفحه اینستاگرامی مرکز ادبی قلمستان به نشانی ghalamestannews مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha