گذری بر فعالیت‌ دارالقرآن ودجا در سالی که گذشت
کد خبر: 3962525
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲

گذری بر فعالیت‌ دارالقرآن ودجا در سالی که گذشت

مدیر دارالقرآن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گزارشی اجمالی از فعالیت‌های ارائه شده در سال 99 ارائه داد.

حسن فراهانی، مدیر دارالقرآن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی سال 99 اظهار کرد: طی برنامه‌ریزی انجام شده، فعالیت‌های فرهنگی، هر ماه حول سیره اخلاقی و عملی یکی از امامان معصوم(ع)، ویژه خانواده‌های کارکنان در سطح کشور انجام شد و همچنین در پایان هر ماه نیز از محتوای آموزشی، آزمون به عمل آمد و به نفرات برتر نیز هدایایی اهدا شد.

وی ادامه داد: همچنین در هر ماه یک پویش قرآنی ویژه فرزندان زیر 10 سال در بستر فضای مجازی و در کنار آن نیز طرحی با عنوان قرارگاه قرآنی شهید فخری‌زاده اجرا شد که طی آن هر هفته روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، تعداد 40 نفر از کارکنان و خانواده‌ها با حضور در فرهنگسرای قرآن در کارگاه آموزشی استاد سیدمحسن خدام حسینی حضور پیدا کردند.

فراهانی با اشاره به برگزاری دوره‌ها با رویکرد تدبر در قرآن ویژه مدیران و معاونان ارشد، تصریح کرد: این رویکرد با سرفصل مدیریت از منظر قرآن و عترت و در قالب جلسات آموزشی در طول سال و به صورت فصلی برگزار می‌شود که سال 1400 نیز ادامه خواهد داشت. 

وی به اجرای طرح باران رحمت، ویژه کارکنان و خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: نخستین دوره این طرح در رشته‌هایی چون انشای نماز، حفظ و مفاهیم سوره لقمان، تدبر در آیات، عترت‌شناسی، صحیفه سجادیه در گروه‌های فرزندان، شامل 5 تا 7 سال، 7 تا 14 سال، بالای 14 سال و همچنین همسران و کارکنان برگزار شد.

مدیر دارالقرآن ودجا به مسابقات قرآن وزارت دفاع اشاره کرد و افزود: این مسابقات در سطح مقدماتی از تیرماه آغاز شد و آبان‌ماه به اتمام رسید و مرحله نهایی آن نیز در بستر فضای مجازی انجام شد. همچنین در کنار اجرای طرح «الحافظون» برای كاركنان و خانواده‌های نیروهای مسلح، طرح «السابقون» نیز برای افراد توانمند و علاقه‌‌مند به عرصه حفظ است. برنامه ترم آینده طرح السابقون نیز از هفتم فروردین‌ماه امسال با سه تماس آموزشی در هفته در حال انجام است که این سه تماس از سوی استادان حُسن حفظ، تجوید و صوت و لحن صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در سالی که گذشت به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت مدارس، خانه‌ها و مهد قرآن‌ها تحت نظارت این وزارتخانه بعضا در بستر مجازی و غیر حضوری انجام و در مناطق و شهرهای کم‌خطر کرونا، دوره‌ها به صورت حضوری اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد. 

فراهانی در پایان از برگزاری مسابقات قرآن نیروهای مسلح در فصل تابستان به صورت حضوری خبر داد و گفت: پس از قطعی شدن زمان آن، اطلاع‌رسانی انجام می‌شود و اردوهای آمادگی نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha