جزئیات برگزاری مسابقات قرآن کارکنان و خانواده‌های ودجا تشریح شد
کد خبر: 4009702
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴

جزئیات برگزاری مسابقات قرآن کارکنان و خانواده‌های ودجا تشریح شد

سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سیزدهمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های ودجا از 14 و 21 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

مسابقات قرآنبه گزارش ایکنا، سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سیزدهمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های ودجا از 14 و 21 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

این مسابقات در بخش فرزندان و خانواده‌ها به صورت غیرحضوری و در بستر فضای مجازی و در گروه آقایان شاغل و نیروهای وظیفه به صورت حضوری در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ کل و اجزاء 1، 3، 5، 10، 15، 20 و 25، اذان و مفاهیم برگزار خواهد شد.

بنابر گفته حسن فراهانی، مدیرکل دارالقرآن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح «مسابقات فرزندان دختر و پسر در دو گروه سنی زیر ۱۵ سال و ۱۶ سال به بالا، جمعه، ۱۴ آبان‌ماه به روش غیرحضوری، به ترتیب به میزبانی اداره نصر و اداره شفا وزارت دفاع برگزار خواهد شد. همچنین مسابقات قرآن در بخش همسران و بانوان شاغل، جمعه، ۲۱ آبان‌ماه به صورت غیرحضوری به میزبانی اداره ملک برگزار خواهد شد، اما مسابقات آقایان شاغل و نیروهای وظیفه، همان روز به صورت حضوری به میزبانی اداره تنزیل برگزار می‌شود».

همچنین رقابت شرکت‌کنندگان در رشته مفاهیم در دو سطح 1 و 2 به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه‌های آنلاین آزمون‌ساز و در قالب طراحی 40 سؤال چهارگزینه‌ای بطور همزمان برپا می‌شود.

متسابقین در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل و اذان در دو مرحله نیمه نهایی و نهایی باهم به رقابت می‌پردازند. بر این اساس شرکت‌کنندگان در گروه‌های همسران، بانوان شاغل و فرزندان پسر و دختر فایل‌های تلاوت خود را به صورت تقلیدی در رشته ترتیل از استاد منشاوی، خلیل الحصری، محمدحسین سعیدیان و شهریار پرهیزکار ارسال کنند.

شرکت‌کنندگان در این گروه‌ها فایل‌های خود را در رشته تلاوت تحقیق براساس تلاوت استاد منشاوی از سوره نور آیات 41 تا 35، تلاوت اللیثی از سوره آل‌عمران، تلاوت شحات‌انور از سوره انفطار، نساء و کهف، تلاوت مصطفی اسماعیل از سوره بقره و طارق و قصص، تلاوت حسین منصور از سوره مبارکه فصلت، تلاوت استاد غلوش از سوره آل‌عمران و نفطار و بلد، استاد عبدالباسط از سوره نبأ و حجر و شعبان صیاد از سوره مبارکه طارق و سوره فتح کامل یوسف ارسال کنند و سپس برترین‌ها به مرحله نهایی این دوره راه پیدا می‌کنند، اما ارسال فایل تلاوت تقلیدی از هر قاری در مرحله نیمه نهایی برای آقایان شاغل و نیروهای وظیفه، آزاد است.

یادآور می‌شود، در این دوره از مسابقات رشته حفظ با رویکرد معنامحور برگزار می‌شود، به طوری که از حافظان یک سؤال با توجه به مفاهیم و ترجمه آیه پرسیده می‌شود و در مجموع یک نمره به آن افزوده خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha