فضای مجازی؛ فرصتی برای نمایش معارف دینی به جهان تشنه معنویت‌ + فیلم
کد خبر: 3963560
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
درس‌گفتار تحفه‌های ماه عشق / 3

فضای مجازی؛ فرصتی برای نمایش معارف دینی به جهان تشنه معنویت‌ + فیلم

حجت‌الاسلام حاتمی، مدیر نمایندگی جامعة المصطفی(ص) در آسیای مرکزی گفت: می‌توانیم معارف رمضان را که ماه شناخت و خودسازی است، از طریق فضای مجازی که به خصوص در شرایط همه‌گیری کرونا در جهان استفاده از آن گسترش یافته است، به جهانیان معرفی کنیم.

روز سوم//فضای مجازی؛ فرصتی برای نمایش معارف دینی به جهان تشنه معنویت‌

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسب حاتمی، مدیر نمایندگی جامعة المصطفی(ص) در آسیای مرکزی در سلسله درس‌گفتارهای رمضانی «تحفه‌های ماه عشق» که به صورت ویدئویی تهیه شده است، تصریح کرد:‌ ما می‌توانیم معارف رمضان را که ماه شناخت و خودسازی است، از طریق فضای مجازی که به خصوص در شرایط همه‌گیری کرونا در جهان استفاده از آن گسترش یافته است، به جهانیان معرفی کنیم.

مشروح سخنان حجت‌الاسلام حاتمی در روز سوم ماه مبارک رمضان از این قرار است:

«بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

حلول ماه مبارک رمضان را به همه خواهران و برادران مؤمن و مسلمان خودم تبریک عرض می‌کنم و از خداوند می‌خواهم توفیق بهتر استفاده کردن از این ماه مبارک را به ما عنایت فرماید.

خداوند در قرآن کریم درباره ماه مبارک رمضان می‌فرماید «یا ایها الذین امنو کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون».

در این آیه شریفه نکاتی وجود دارد که با بحث ما درباره اهمیت گسترش معنویت در جهان و ضرورت بهره‌مندی از لذت‌های معنوی ارتباط مستقیم دارد.

خداوند متعال در این آیه خطاب به مومنان می‌گوید «ای مومنین روزه بر شما واجب شده» روزه واژه‌ای است که در ادیان قبلی هم بوده و تنها مختص مسلمانان نیست، «کما کتب علی الذین من قبلکم» کسانی که متدین بودند روزه بر آنها واجب بوده است نتیجه روزه چه بوده است؟ نتیجه روزه به دست آوردن تقواست.

بنابراین این جهان امروزی که تشنه معرفت است، اگر استکبار جهانی مانع نشود و معنویت قرآنی و معنویتی که ایران به جهان صادر می‌کند، به خوبی صادر شود، مردم استقبال بسیار خوبی خواهند داشت؛ کما اینکه با فشارهایی که در حال حاضر وجود دارد و شیطنت‌هایی که از ناحیه استکبار جهانی بر ایران وارد است با همه این وجود این انقلاب الحمدلله راه خودش را باز کرده و شنونده‌های زیادی دارد.

به کشورهای مختلف اگر مراجعه کنیم، می‌بینیم که همه از شبکه‌های ایرانی و به خصوص شبکه قرآن بهره می‌برند، بنابراین اگر بخواهیم اهمیت گسترش معنویت‌گرایی در جهان را مطالعه کنیم باید رسانه‌های جهانی و شبکه‌های اجتماعی را نگاه کنیم و ببنیم مردم دنبال چه هستند.

اگر ما بخواهیم می‌توانیم این ماه خدا را که ماه شناخت و خودسازی است، به خوبی معرفی کنیم و از فضای مجازی که به خصوص در شرایط همه‌گیری کرونا در جهان استفاده از آن گسترش یافته بهره ببریم و معرفت ماه رمضان را به جهانیان معرفی کنیم. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته».

انتهای پیام
captcha