نمایش زیست مؤمنانه با دستگیری از مستمندان در رمضان
کد خبر: 3963979
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
درس‌گفتار بهار بندگی / 2

نمایش زیست مؤمنانه با دستگیری از مستمندان در رمضان

نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در آمریکا و کانادا تصریح کرد: رمضان ماه به نمایش گذاشتن زندگی مؤمنانه مسلمانان در ایثارگری و دستگیری از مستمندان است.

نمایش زیست مؤمنانه با دستگیری از مستمندان در رمضان

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام محمد محسن رادمرد، نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در آمریکا و کانادا در سلسله درس‌گفتارهای رمضانی «بهار بندگی» که به صورت ویدئویی تهیه شده است، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی است که بتوانیم دین واقعی اسلام را به غیرمسلمانان بشناسانیم و شیعه اهل بیت(ع) بتواند خودش را به جهانیان و مسلمانان دیگر نشان دهد.

مشروح سخنان حجت‌الاسلام رادمرد در روز هشتم ماه مبارک رمضان از این قرار است:

«بسم الله الرحمن الرحیم. اللهمّ ارْزُقنی فیهِ رحْمَةَ الأیتامِ وإطْعامِ الطّعامِ وإفْشاءِ السّلامِ وصُحْبَةِ الکِرامِ بِطَوْلِکَ یا ملجأ الآمِلین.

خدایا، در این ماه مهرورزی به ایتام و خوراندن طعام و آشکار کردن سلام و هم‌نشینی با اهل کرامت را نصیبم فرما، به عطایت ای پناهگاه آرزومندان.

ماه مبارک رمضان ماه دستگیری از بیچارگان، بی‌سرپرستان، ایتام، مساکین و محرومان است. همچنان که در دعای این روز آمده است. برای انجام این فعالیت‌ها نیز به کمک الهی نیاز داریم. رمضان، ماه دعاست. باید از خداوند تبارک و تعالی بخواهیم تا توفیق این کارها را هم به ما عنایت کند.

با دقت کمی در دعاهای این ماه متوجه می‌شویم که این ادعیه دستور‌العمل راه صحیح زندگی و زیست مؤمنانه را به ما نشان می‌دهد، در این دنیایی که مستکبران عالم حقوق مستضعفان را پایمال می‌کنند و از آنها مستعمرانه بهره‌برداری می‌کنند؛ انسان مؤمن باید جایگاه خودش را نشان دهد.

این ماه مبارک، بهترین فرصت برای نمایش ایثارگری، رحم، مروت و دستگیری از بیچارگان و رسیدگی به بینوایان است و در دعای این ماه شریف برخی از این مسائل ذکر شده است.

زندگی مؤمنانه یعنی همین، یعنی بر اساس دستورات الهی رفتار کنیم و به دیگران نشان دهیم مسلمان یعنی چه، شیعه و پیرو اهل بیت(ع) یعنی چه و در این ماه مبارک رمضان فرصتی است که بتوانیم دین واقعی اسلام را به غیرمسلمانان بشناسیم و شیعه اهل بیت(ع) بتواند خودش را به جهانیان و مسلمانان دیگر نشان بدهد.

ماه مبارک رمضان ماهی است که باید با محرومان ابراز همدردی کرد، ماهی که باید خودمان را به شکل گرسنگان و محرومان در بیاوریم و درد آنها را بچشیم.

اگر می‌گوییم طرفدار محرومان هستیم، در این ماه مبارک خداوند خواسته است هر چند مدت کمی، چند ساعتی، خود را در سلک آنها در بیاوریم و تا حد کمی بفهمیم گرسنگی یعنی چه؟. این ماه، ماه عفو و  بخشش است، باید دیگران را ببخشیم و از گناه دیگران در گذریم تا خداوند از گناه ما در گذرد.

در این ماه مبارک از خداوند می‌خواهیم که عفو  بخشش را نصیب همه ما بگرداند و ما را ببخشد و از توفیق بندگی خالص به همه ما عنایت فرماید».

نمایش زیست مؤمنانه با دستگیری از مستمندان در رمضان

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha