31 مركز؛ میزبان اجرای طرح ملی «رحله 7» در نقاط مختلف كشور
کد خبر: 3963798
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۷

31 مركز؛ میزبان اجرای طرح ملی «رحله 7» در نقاط مختلف كشور

دبیر اجرایی طرح ملی «رحله» از اعلام آمادگی 31 مركز از نقاط مختلف كشور جهت میزبانی هفتمین دوره این طرح در سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام هادی سیاری، دبیر اجرایی طرح ملی «رحله» در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه مهلت ثبت‌ نام متقاضیان میزبانی هفتمین دوره طرح ملی رحله برای سال 1400 در اسفندماه سال گذشته به پایان رسید، گفت: 31 مركز از نقاط مختلف كشور جهت میزبانی این طرح در تابستان سال 1400 اعلام آمادگی كردند.

وی افزود: از میان متقاضیان این طرح استان‌ فارس با ثبت 9 درخواست، خوزستان با ثبت شش درخواست و استان كرمان با ثبت پنج درخواست بیشترین تعداد درخواست جهت میزبانی هفتمین دوره طرح ملی رحله را ارائه كردند.

سیاری اظهار كرد: كم‌سن‌ترین متقاضی میزبانی این طرح 20 ساله و مسن‌ترین آن‌ها 66 ساله است و همچنین 15 نفر از متقاضیان در محدوده سنی 20 تا 30 سال، 11 نفر در محدوده سنی 31 تا 40 سال و 5 نفر هم در محدوده سنی بیش از 40 سال هستند.

دبیر اجرایی طرح ملی «رحله» با بیان اینكه در میان متقاضیان 19 نفر سابقه برگزاری این طرح را در سال‌های گذشته داشته‌اند و 15 نفر نیز بیش از یک دوره را برگزار كرده‌اند، گفت: 12 نفر هم برای نخستین بار متقاضی میزبانی این طرح در تابستان سال 1400 شده‌اند.

وی یادآور شد: پیش از این بنا بود كه نشست توجیهی متقاضیان میزبانی طرح ملی «رحله 7» در تاریخ 19 و 20 فروردین‌ماه برگزار شود، اما به‌دلیل وضعیت قرمز شیوع كرونا این نشست لغو شد كه زمان و مكان برگزاری آن در آینده اعلام خواهد شد.

سیاری با تأكید بر اینكه جهت اجرای این طرح تابع دستورات ستاد ملی كرونا هستیم، اظهار امیدواری كرد كه تا اجرای این طرح وضعیت شیوع كرونا در نقاط مختلف كشورمان رو به بهبود باشد.

دبیر اجرایی طرح ملی «رحله» با بیان اینكه ثبت‌ نام در طرح ملی «رحله 7» مانند سال‌های گذشته از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا انتهای این ماه ادامه خواهد داشت، گفت: علاقه‌مندان جهت ثبت‌ نام می‌توانند به سایت مؤسسه بیت‌الاحزان به آدرس beytolahzan.ir مراجعه كنند.

وی در پایان گفت: طرح ملی رحله به‌منظور حفظ شبانه‌روزی یک تا چهار جزء قرآن ویژه نوجوانان و جوانان در رده سنی 14 تا 22 سال طی ایام تابستان و به‌مدت 40 روز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha