«نگین سرخ» دانشگاه شیراز پایان یافت
کد خبر: 3963876
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

«نگین سرخ» دانشگاه شیراز پایان یافت

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز از برگزاری مراسم اختتامیه جایزه ادبی «نگین سرخ» به‌صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: در این جشنواره نویسندگان از نقاط مختلف کشورمان و همچنین کشورهای فارسی‌زبان آثار خود را ارسال کرده بودند.

علی حفیظی، مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری جایزه ادبی «نگین سرخ» به‌عنوان نخستین جایزه ادبیات پایداری این دانشگاه خبر داد و گفت: ادبیات پایداری ایران در چهار دهه فراز و نشیب‌های متعدی را تجربه کرده است.

وی افزود: اکنون به‌نظر می‌رسد برای ورود عمیق‌تر به عرصه جهانی نیازمند توجه جدی به نگارش آثار عمیق، متنوع و جذاب و همچنین حمایت از نویسندگان جوان و آینده‌داری است که می‌توانند طلایه‌دار خیزش جهانی ادبیات پایداری این سرزمین باشند.

حفیظی با بیان اینکه نقش دانشگاه به‌عنوان نقطه مرکزی  ارزشیابی، نقد و تحلیل ادبیات داستانی پایداری بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: ایجاد ارتباط مؤثر و دو سویه بین جامعه دانشگاهی و نویسندگان کشور از جمله مهم‌ترین و بایسته‌ترین دستاوردهایی است که جایزه ادبی «نگین سرخ» می‌تواند به آن توجه داشته است. از سوی دیگر به شهدای هسته‌ای و شهدای جامعه دانشگاهی تا امروز آنچنان که شایسته است در پهنه هنر و ادبیات پرداخته نشده و جایزه ادبی می‌تواند کاستی‌ها را اندکی ترمیم کند.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز بیان کرد: جایزه ادبی «نگین سرخ» به پاسداشت یاد و خاطره سردار همیشه سرافراز و سرباز فداکار ایران اسلامی و در سالگرد شهادت این اسوه مبارزه با تروریسم جهانی به‌ همت معاونت فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه شیراز و حوزه هنری بوشهر اقدام به انتشار فراخوان کرد.

وی با بیان اینکه دریافت آثار این جایزه ادبی تا 20 اسفندماه سال 1399 تعیین شده بود که به‌دلیل درخواست نویسندگان جوان کشور تا تاریخ 28 اسفندماه تمدید شد، گفت: تعداد آثار دریافت شده توسط دبیرخانه 205 داستان کوتاه و داستانک از همه استان‌های کشور بود که این تعداد آثار توسط 164 نویسنده خلق شده است.

حفیظی با تصریح اینکه علاوه بر این تعدادی اثر داستانی از کشورهای فارسی‌زبان دریافت شد، گفت: بررسی اولیه آثار از روزهای ابتدایی نوروز 1400 آغاز و در دو مرحله داوری در دو گروه داستان کوتاه و داستانک برگزیدگان مشخص شدند و  بیژن کیا،  فرهاد رفیعی و  سمیه آوردند داوران مرحله نهایی این جشنواره بودند.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز از برگزاری اختتامیه جایزه ادبی نگین سرخ با حضور نویسندگان و علاقه‌مندان ادبیات پایداری در روز 22 فروردین‌ماه 1400 در هفته هنر انقلاب اسلامی به‌صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: این آیین با سخنرانی دکتر معاون فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه و مدیر فرهنگی دانشگاه و همچنین امید پارسایی‌فر، مدیر حوزه هنری استان بوشهر همراه بود و در انتهای این مراسم از برگزیده‌های این جشنواره در دو بخش داستانک و داستان کوتاه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha