طرح ویژه نظارتی ماه رمضان در لرستان آغاز شد
کد خبر: 3964230
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷

طرح ویژه نظارتی ماه رمضان در لرستان آغاز شد

رئیس سازمان صمت لرستان از آغاز طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ در لرستان با هدف تنظیم بازار اقلام پرمصرف این ماه خبر داد.

آغاز طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان در لرستانبه گزارش ایکنا، به‌نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان، بهزاد منصوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، ۲۴ فروردین‌ماه در حاشیه آغاز طرح نظارتی ماه رمضان، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ماه مهمانی خدا تقاضای مردم برای تأمین مایحتاج مرتبط با این ایام از جمله شکر، روغن، برنج، خرما، لبنیات، اقلام پروتئینی و شیرینی‌های پرمصرف افزایش می‌یابد. لذا، تأمین و نظارت بر این کالاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی از تشدید بازرسی‌های نظارتی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: به همین منظور ۳۰ اکیپ متشکل از بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف و بسیج مردمی بر بازار نظارت خواهند داشت.

منصوری با اشاره به اینکه در طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان بازرسی در دو نوبت صبح و بعدازظهر انجام خواهد شد، ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان و عدم افزایش قیمت کالاهای مصرفی مرتبط با این ایام و همچنین جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو احراز هرگونه تخلف صنفی منجر به تشکیل پرونده شده و بلافاصله جهت صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان در خصوص چگونگی تأمین کالاهای اساسی ماه مبارک رمضان با بیان اینکه هر ساله ستاد تنظیم بازار در این ایام سهمیه‌هایی از کالاهای اساسی به استان‌های مختلف اختصاص می‌دهد، افزود: این اقدام در سال جاری نیز انجام شده و خوشبختانه با پیگیری‌های سازمان صمت استان سهمیه اختصاصی به لرستان جوابگوی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه امسال برای جلوگیری از کمبود شکر، ۶۰۰ تن برای خانوارهای لرستانی با قیمت هشت هزار و ۷۰۰ تومان در نظر گرفته شده است، افزود: برای ماه مبارک رمضان ۶۰۰ تن برنج هندی و تایلندی به لرستان اختصاص یافته است.

منصوری در پایان از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم‌فروشی، و احتکار کالاهای اساسی و عدم درج قیمت، مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ در میان بگذارند.

انتهای پیام
captcha