کرونا نتیجه تهی‌شدن تمدن مادی از حکمت است
کد خبر: 3965111
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
آیت‌الله مدرسی:

کرونا نتیجه تهی‌شدن تمدن مادی از حکمت است

یک مرجع تقلید به ریشه‌یابی علل همه‌گیری بیماری کرونا در جهان پرداخت و بیان کرد: بشریت در نتیجه همه‌گیری کرونا، گرفتار گردابی شده که راه نجات از آن را نمی‌داند و دلیل این فاجعه، تهی‌شدن تمدن مادی از حکمت است.

ارسال/ دین با علم گمراه‌کننده سازگار نیستبه گزارش ایکنا، آیت‌الله سیدمحمدتقی مدرسی، از مراجع معظم تقلید، در جلسه سخنرانی هفتگی خود، با اشاره به گرفتار شدن بشر در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا بیان کرد: بشریت در نتیجه همه‌گیری کرونا، گرفتار گردابی شده که راه نجات از آن را نمی‌داند و دلیل این فاجعه، تهی‌شدن تمدن مادی از حکمت است.

وی با اشاره به اهمیت حکمت و فقدان آن در جامعه افزود: وجدان هر انسان سالمی به حکمت که در ارزش‌هایی همچون صداقت، امانت و محبت تجلی یافته، متمایل است. حکمت مسیر درست را برای انسان روشن می‌کند و تشخیص جزئیات مسیر، با علم است.

آیت‌الله مدرسی با بیان اینکه امروزه با تصور اینکه علم به تنهایی کافی است از حکمت دور شده‌ایم، بیان کرد: راه رهایی از این انحراف، در بازگشت به خداوند و رسالات او و همچنین گوش فرادادن به افراد حکیم و دوری از غرور است.

مؤلف تفسیر هدایت، نسبت به بهره گرفتن از حکمت‌های دینی تأکید کرد و گفت: با بهره گرفتن از حکمت‌های دین، دنیا را اصلاح کنید و بدانید که دین، تنها برای آخرت نیست. طلاب حوزه‌های علمیه، از مناسبت‌های ماه مبارک رمضان استفاده کنند و مردم را در اصلاح امور اقتصادی و اجتماعی خود راهنمایی کنند.

وی در پایان سخنان خود، با تذکر به کسانی که به دین هجمه وارد می‌کنند، اظهار کرد: افراد قلم به‌دست و تریبون‌دار، مردم را فریب ندهند و راه خوشبختی را ترک دین و رهنمودهای آن عنوان نکنند. برخی افراد نادان با هجمه به دین و کتب آسمانی و مغرور شدن به علم خود، این کار را می‌کنند. در حالی که دین، به دنبال علمی است که سعادت بشریت را به ارمغان می‌آورد و بشر را به ورطه گمراهی نمی‌کشاند.

انتهای پیام
captcha