افزایش 9 درصدی شکایت از اسلام‌هراسی در آمریکا طی 2020
کد خبر: 3967495
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

افزایش 9 درصدی شکایت از اسلام‌هراسی در آمریکا طی 2020

شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی اعلام کرد: تعداد شکایات دریافتی این سازمان از موارد اسلام‌هراسی در سال 2020 نسبت به سال قبل، 9 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، یک سازمان فعال در زمینه حمایت از حقوق مسلمانان ایالات متحده روز دوشنبه گفت که شاهد افزایش 9 درصدی تعداد شکایات دریافتی در سال 2020 نسبت به سال قبل است.

 شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی(CAIR) اعلام کرد که در سال 2020، حدود 6 هزار و 100 شکایت در سراسر کشور دریافت کرده است که به گفته این نهاد، شامل طیف وسیعی از موضوعات از جمله تبعیض، محدودیت‌های مهاجرتی و مسافرتی، جانبداری، نقض حقوق زندانیان و تخلف در اجرای قانون و مشکلاتی در مدارس آمریکا بوده است. 

از این تعداد، هزار و 814 شکایت مربوط به مسائل مهاجرت یا مسافرت بود که بیشترین سهم شکایات دریافتی را شامل می‌شد. یک هزار و 151 شکایت دیگر نیز ناشی از  تبعیض بود و بخش عمده دیگر از این تعداد، به دلیل ادعای تبعیض در محیط کاری بود.

گزارش سالانه حقوق مدنی CAIR همچنین کاهش 20 درصدی در تعداد جرایم نفرت را نشان داد که به گفته این سازمان این امر ممکن است به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا باشد.

انتهای پیام
captcha