تفكيک‌خوانی یا همان بخش‌خوانی آیات + فیلم
کد خبر: 3968359
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن به روش نوین /21

تفكيک‌خوانی یا همان بخش‌خوانی آیات + فیلم

در این جلسه براساس آنچه که در 20 جلسه گذشته از قواعد مربوط به خواندن قرآن فراگرفته‌ایم به سراغ بخش خوانی می‌رویم و پس از آنکه متوجه شدیم در بخش خوانی مشکل نداریم، باید کلمات را یکی یکی تمرین کنیم و بخوانیم و اگر این دو قسمت را به درستی انجام دهیم، می‌توانیم تمامی کلمات قرآن را به زیبایی و صحیح بخوانیم.

تفكيک‌خوانی یا همان بخش‌خوانی آیات + فیلمبه گزارش ایکنا، سیدیوسف درود، مدرس قرآن در بیست و یکمین جلسه «آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن به روش نوین» به نحوه تفکیک‌خوانی یا همان بخش‌خوانی آیات پرداخته است. مخاطبان این سی جلسه، علاقه‌مندان به یادگیری صحیح‌خوانی قرآن در تمامی سنین هستند که باید با حروف الفبای عربی آشنایی داشته باشند. متن و فیلم قسمت 21 در ذیل آمده است:

«شما عزیزان تا کنون تمام قواعد مربوط به خواندن قرآن را فراگرفته‌اید، البته همانطور که می‌دانید در دروس روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم چند تمرین خاص داریم؛ اول اینکه باید بتوانیم حروف و بخش‌های کلمات را به درستی بخوانیم که به آن بخش‌خوانی می‌گویند و در درس‌های گذشته آن را انجام دادیم.

پس از آنکه متوجه شدیم در بخش خوانی مشکل نداریم و تمام قرآن را می‌توانیم به صورت بخش بخش و مجزا درست بخوانیم، باید کلمات را یکی یکی تمرین کنیم و بخوانیم و اگر این دو قسمت را به درستی انجام دهیم، می‌توانیم تمامی کلمات قرآن را به زیبایی و صحیح بخوانیم.

پس از آن نیز باید سعی کنیم کلمات را به هم متصل کنیم و جملات و عبارات قرآنی را حتی تا پایان یک آیه به درستی و بدون اشتباه بخوانیم. در این جلسه تمرین بخش‌خوانی را خواهیم داشت.»

یادآوری می‌شود، سی درس آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، طی ماه رمضان هر روز منتشر شده و در آینده نیز در قالب پرونده‌ای ویژه بر روی سایت iqna.ir قابل دسترس خواهد بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha