درخواست مدافعان سلامت برای ممنوعیت ورود به شیراز در تعطیلات عید فطر
کد خبر: 3970098
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

درخواست مدافعان سلامت برای ممنوعیت ورود به شیراز در تعطیلات عید فطر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از پیشنهاد دانشگاه برای ممنوعیت ورود به شیراز در تعطیلات عید فطر با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 18 اردیبهشت‌ماه در سیصد و هفدهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا در زمینه اجرای محدودیت‌های تردد در روزهای پایانی هفته و تعطیلات عید فطر گفت: پیشنهاد ممنوعیت کامل ورود به شیراز از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ارائه شده است.

وی همچنین با گرامیداشت روز قدس، روز هلال احمر و روز بیماری‌های خاص و صعب‌‌العلاج، از همکاری و تعامل سازمان هلال احمر فارس با مجموعه دانشگاه به ویژه در زمینه اختصاص سالن برای واکسیناسیون کرونا تقدیر و اظهار امیدواری کرد با واکسیناسیون بیماران خاص، گامی موثر در راستای ارتقای سلامت این گروه از بیماران برداشته شود.

لطفی در ادامه با اشاره به تلاش کارشناسان واحد فناوری اطلاعات و ستاد مدیریت کرونا دانشگاه، از پیگیری برای راه‌اندازی پورتال جامع واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به‌عنوان نخستین دانشگاه کشور خبر داد و افزود: این پورتال در روزهای آینده، برای ثبت اطلاعات مرتبط با واکسیناسیون عمومی کووید۱۹ در استان فارس به مرحله بهره‌برداری رسیده و برای استفاده عمومی اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز ضمن ابراز نگرانی از ادامه دار شدن موج چهارم بیماری در سطح جامعه، تأکید کرد: در شرایطی قرار داریم که این پاندمی جان تک تک اعضای جامعه، به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیری مانند سالمندان و بیماران زمینه‌ای را تهدید می کند و لازم است یکایک ما با جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی، در قطع زنجیره‌های انتقال این ویروس و حفظ سلامت عمومی سهیم شویم.

وی اظهار کرد: اگرچه در طی روزهای پایانی هفته گذشته شاهد کاهش نسبی آمار ورودی به بیمارستان‌ها بوده‌ایم، اما این شرایط شکننده است و شیراز همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

لطفی با تأكید بر اهمیت واکسیناسیون عمومی، آن را به‌عنوان یکی از اولویت‌های مجموعه سلامت فارس عنوان کرد و گفت: اجرای برنامه واکسیناسیون در شهرها و روستاهای استان باید به گونه‌ای انجام شود که ضمن حفظ اصل صحت، دقت و سرعت، برای تمامی اعضای جامعه ملموس باشد.

رئیس دانشگاه معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست پیرامون مسایلی مانند گزارش تحلیلی روزانه تست های انجام  شده و موارد مثبت کرونا، اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با کرونا در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه و روند کاهشی ورود به بیمارستان‌های استان مطالبی ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha