کد خبر: 3970663
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
رئیس دانشگاه فرهنگیان:
رئیس دانشگاه فرهنگیان، حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان را بسیار ارزشمند و بیانات، تاکیدات و انتظارات ایشان را حکمت و روشنی بخش مسیر دانست.

به گزارش ایکنا، به نقل از دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان در سومین سالروز حضور رهبر معظم انقلاب به دانشگاه فرهنگیان در نشستی به مناسبت تجلیل از معلمان ضمن تبریک تشریف فرمایی مقام معظم رهبری در نوزدهم اردیبهشت 1397 به دانشگاه فرهنگیان و پردیس نسیبه، این روز را گرامی و مبارک برشمرد و گفت: حرکت مقام عظمای ولایت برای ما غافلگیر کننده و بسیار ارزشمند و بیانات، تاکیدات و انتظارات معظم له برای ما حکمت و روشنی بخش مسیر است.

وی با ابراز مسرت از حمایت و عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب و نیز ارکان نظام به دانشگاه فرهنگیان، خاطر نشان کرد: گرچه با منویات و خواسته های ایشان فاصله داریم ولی امیدوارم با تسری روحیه بسیجی به تمام ارکان سیستم آموزشی و همراهی دانشجومعلمان و اساتید بسیجی که انصافا مخلص و زلال هستند بتوانیم این فاصله را طی کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در ادامه با اشاره به ویژگی های امام خمینی (ره) ایشان را نماد یک بسیجی مخلص عنوان و اظهار کرد: چنانکه محمد حسنین هیکل نویسنده و روزنامه نگار مصری، امام را تنها رهبری در قرن 21 دانست که هیچ رهبری به اندازه ایشان اعتماد به آرمان نداشت، همچنین سیاستمداری صادق، انقلابی فرامرز، از خود گذشته و جان بر کف از دیگر ویژگی‌های بود که برای ایشان برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به 7 آسیب و تهدید برای انقلابی‌گری اشاره و توجه و جلوگیری از بروز آنها را در خدمت رسانی مفیدتر و بیشتر، موثر برشمرد و تصریح کرد: از جمله این آسیب‌ها حجاب معاصرت است که مانع شناخت دقیق بوده و موجب می‌شود تا مسائل عادی جلوه کنند و راه برون رفت از این آسیب مستندسازی و گرد‌آوری آرمان‌هاست.

خنیفر با بیان اینکه برخی مواقع ما به داشته‌هایمان اشراف کامل نداریم، گفت: ما الگو‌هایی معاصر و در دسترس داریم از جمله، ویژگی‌های برجسته امام خمینی(ره) و یا مواضع و ایستادگی مقام معظم رهبری برسر آرمانی که وجود دارد که شاید چندین سال بگذرد تا متوجه شان شویم.

وی دومین آسیب را نگاه تاریخ خویی، عنوان و اظهار کرد: برخی مسائل زود به دست تاریخ سپرده می‌شود در حالی که مسائل آرمانی نباید به سرعت به تاریخ بپیوندند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه ما در برخی مسائل در ویترین متوقف شدیم و به انباره دسترسی پیدا نکردیم، خاطر نشان کرد: شخصیت ذو ابعاد امام و سیره ایشان نکاتی دارد که باید در زندگی جاری شود، هدف داشتن، شوخ طبعی، معرفت، عرفان و عشق و دیگر ویژگی‌های ایشان است که می‌تواند آموزش معلمی باشد.

وی از تحریف به عنوان سومین آسیب یاد کرد و افزود: خیلی مسائل در گذر زمان تحریف می شوند چنانکه بنی امیه چهار تحریف داشت تحریف تاریخ، تخریب تاریخ، تاریخ سازی و نفی تاریخ، و باز هم راه جلوگیری از آن به مستند سازی می‌گردد.

خنیفر با اشاره به تشکیک آرمانی یا ایجاد تردید در دل جوان ها به عنوان یکی دیگر از آسیب ها، اظهار کرد: اگر تمام روحیه های مختلف فرهنگی و هنری استحاله شود از معدود واژه هایی که تاریخ انقضا ندارد بسیج و روحیه بسیجی است که برای حفظ مملکت با وجود توطئه ها نیاز است.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ تمامیت ارضی، باورها و فرهنگ بیان کرد: چیزی که ما را نگهداشته است انسجام دینی، معنوی و ولایی است؛ قانون اساسی، ولایت، شهادت، آرمان طلبی و حفظ میراث خون شهدا باید یکی باشد.

این مقام مسئول در ادامه تحریک رسانه‌ای را خطر و آسیب معرفی و با اشاره به قدرت رسانه‌ای، بیان کرد: مک لوهان می‌گوید رسانه قاتل و سلاح پست مدرن است؛ از رسانه برای ضربه زدن بسیار استفاده می‌شود که باید به آن توجه داشت.

خنیفر انشقاق بین نیروهای انقلابی و وطن دوست و نفوذ موریانه‌ای به عنوان بدترین حالت از انشقاق ملی را از مواردی که مملکت را متلاشی و آماده اختلافات می‌کند به شمار آورد و گفت: هر وجب این خاک خون و نقش حماسه، شرف و غیرت یک شهید است که باید پاس داشته شود، این‌ها میراث‌های ما فراتر از خطوط سیاسی و آرمان‌ها و باورهای ماست.

وی در ادامه با اشاره به حضور 1292 رتبه زیر هزار کنکور سراسری در دانشگاه فرهنگیان و حرفه معلمی، بیان کرد: معلم جبران همه نداشته‌هاست باید بتوانیم معلم خوب تربیت کنیم که این کار فعالیتی بس سنگین است.

رییس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به حضور تاریخی رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان به جایگاه و منزلت معلمان و دانشجومعلمان، یاد آور شد: چنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: دیدار امروز برای من یکی از شیرین‌ترین دیدارها است؛ اوّلاً به خاطر اینکه دیدار با جامعه عظیم الشّأن معلّم است؛ هم معلّمین، اینجا حضور دارند و هم دانشجومعلّمان، یعنی معلّمان فردا و آینده این کشور، و هم اینجا جایگاهی از جایگاه‌های تربیت قشر عظیم الشّأن معلّم است.

وی در ادامه بر اهمیت تربیت معلم و شان معلم تاکید کرد و گفت: در این دیدار معظم له معلمی را مقدس، مرجع و دارای شخصیت والا برشمردند که در همین دوران کرونا سختی کار معلمی و نقش سازنده آنان بر ما ثابت شد.

خنیفر در پایان اهداف و انتظارات از نظام تعلیم و تربیت، در این دیدار و جایگاه تربیت معلم – دانشگاه فرهنگیان- از دید رهبر معظم انقلاب و عنایت ایشان به این دانشگاه را یادآور شد و تصریح کرد: توجه به ارزش‌های متعالی، تدین، تعقیب علم نافع و نیز تربیت انسان‌هایی رشید، شجاع و با هدف، تمهید مقدمات نرم افزاری و سخت افزاری و زمانبندی در تحقق سند تحول بنیادین از جمله مطالب مهم در فرمایشات ایشان بود.

انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha: