تجلیل از ایکنا در سومین جشنواره ملی عكس «ایثار»
کد خبر: 3973103
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶

تجلیل از ایکنا در سومین جشنواره ملی عكس «ایثار»

در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی عكس «ایثار» كه در شیراز برگزار شد، از خبرنگار و عكاس ایكنا تجلیل به‌ عمل آمد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی عكس «ایثار» شب گذشته، اول خردادماه در شیراز برگزار شد كه در این مراسم از زهرا عسكری، خبرنگار و امین فائضی، عكاس ایكنا نیز تجلیل به‌ عمل آمد.

سیدعلی محمدی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و مسئول این جشنواره در مراسم مذكور ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: 209 هنرمند عكاس از سراسر كشور 2 هزار و 136 فریم عكس را در قالب‌های متعدد و با محتواهای مختلف ایثار و فداكاری برای این جشنواره ارسال كردند كه پس از داوری رتبه‌های برتر مشخص شدند.

وی هنر را ابزاری برای انتقال فرهنگ دانست و افزود: فرهنگ می‌تواند خوب یا بد باشد اما آنچه كه در مجموعه بنیاد شهید به‌عنوان متولی فرهنگ ایثار و شهادت دنبال می‌كنیم، انتقال این فرهنگ به آحاد جامعه است.

محمدی به شیوع كرونا اشاره كرد و گفت: همگی در ایام شیوع كرونا شاهد اهتمام ملی از كادر درمانی تا آحاد جامعه بودیم كه ایثارگرانه به مردم خدمت می‌كردند و این خدمات باید در جایی به تصویر كشیده شود و به نسل‌های آتی منتقل شود و این كار وظیفه هنرمندان است.

حجت‌الاسلام محمدی‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس  نیز در این مراسم، عكاسی را بسیار ارزشمند و ماندگار توصیف كرد و ضمن گرامیداشت یاد شهدا به خصوص شهید عبدالله اسكندری كه امروز مصادف با سالگرد شهادت ایشان است، گفت: هنر ماندگار است و كار هر كسی نیست.

وی با بیان اینكه هنر در بخش‌های مختلف اعم از خطاطی، عكاسی، نقاشی، و غیره یك كار ذوقی است كه نیاز به زحمت و تلاش دارد تا انسان بتواند آثاری ماندگار و فاخر تولید كند.

محمدی‌پور اظهار كرد: هنرنمایی كاری دلی و وجدانی است كه از وجدان و درون انسان‌ها سرچشمه می‌گیرد، آن هم دل پاك كه مهم‌ترین حرم خداست و امروز عكاسان ما از این حرم خدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداشتند و توانستند با عكس‌های ماندگار خود اثری ماندگار خلق كنند.

 در ادامه این مراسم از پوسترهای جشنواره‌های پیش‌رو نظیر چهارمین جشنواره ملی عكس ایثار، كنگره ملی شعر ایثار و پوستر قطعه یاد یار در گرامیداشت یاد شهدا و جانبازان با صدای حجت اشرف‌زاده با حضور مسئولان مربوطه رونمایی شد.

همچنین از خانواده‌های شهدای سلامت نظیر شهیدان فخرالدین میرحسینی، نوید ذکری، سعید شفاعت، زهرا سوری، مریم رحیمی و شهید شاخص قرآنی 1400 که در روز عید غدیر به دنیا آمد و در روز عید غدیر به درجه رفیع شهادت رسید یعنی شهید علی کسایی تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از احمدرضا مداح، به دلیل حضور همیشگی و پیوسته در تمام مراسم‌های مربوط به شهدا و ایثارگران و مدافعان سلامت و همچنین مسئولان صدا و سیما به دلیل تولید مستند عبدالله كه شامل زندگی‌نامه سردار بی‌سر مدافع حرم، شهید عبدالله اسكندری بوده است، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در بخش موبایل از هادی دهقان‌پور، محمد آهنگر و داود کهن ترابی تقدیر شده توسط هیئت تقدیر به عمل آمد. در بخش مجموعه عكس حامد ملك‌پور از تهران، اول؛ مرتضی جابریان از اهواز، دوم و فرزانه چخماق‌ساز حائز رتبه سوم شدند. در بخش تك عكس نیز محمدرضا فربود، اول؛ عرفان كوچاری، دوم و احسان كمالی سوم شدند و مینا نوعی و صادقی سوری هم برگزیده هیئت داوران شدند.

یادآور می‌شود، در این جشنواره اساتیدی چون اسحاق آقایی، عرفان سامان‌فر و سیدمهدی سراج‌زاده كار داوری آثار را به عهده داشتند.

انتهای پیام
captcha