الکترونیکی شدن خدمات بیمه سلامت تا پایان آبان امسال
کد خبر: 3973713
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
مدیرکل بیمه سلامت قم خبر داد:

الکترونیکی شدن خدمات بیمه سلامت تا پایان آبان امسال

مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: تمام خدمات این سازمان تا پایان آبان`ماه امسال به‌صورت تمام الکترونیکی ارائه می‌شود و مجاز به دریافت سندهای غیرالکترونیکی نیستیم.

الکترونیکی شدن خدمات بیمه سلامت تا پایان آبان امسالبه گزارش ایکنا از قم، محمدرضا فخاریان قمی، مدیرکل بیمه سلامت قم، چهارم خرداد در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، اظهار کرد: با این اقدام بیمه‌شده‌ها دیگر نیازی به ارائه دفترچه درمانی به مؤسسه‌های تشخیصی درمانی و بیمارستان‌ها نخواهند داشت و تنها با ارائه شماره ملی خود مورد ویزیت و دریافت خدمات قرار خواهند گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت قم ادامه داد: تمام مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت می‌توانند با ورود به سامانه مربوطه اقدام به درخواست عقد قرارداد کنند.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات لازم برای آموزش و ارائه خدمت به مراکز طرف قرارداد، گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد مطب‌های بخش خصوصی طرف قرارداد، صد درصد داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری استان قم به سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت وصل شده‌اند.

فخاریان قمی بیان کرد: صددرصد داروخانه‌ها، آزمایشگاه و مراکز تصویربرداری درمانگاه‌های طرف قرارداد و ۵۵ و نیم درصد بیمارستان‌های فعال، ۵۷ درصد آزمایشگاه‌های بیمارستانی و ۴۵ درصد مراکز تصویربرداری بیمارستان‌های قم به این سامانه متصل هستند.

وی تصریح کرد: بیمه‌شده‌های بیمه سلامت می‌توانند با شماره‌گیری #۱۶۶۶*  از استحقاق سنجی دفترچه‌های بیمه خود مطلع شوند. 

مدیرکل بیمه سلامت قم با اشاره به کاهش تدریجی کاربرد دفترچه بیمه، گفت: این اقدام به‌تدریج منجر به حذف فرآیندهای کاغذی خواهد شد؛ به همین منظور، از ابتدای اردیبهشت‌ماه صدور دفترچه بیمه سلامت همگانی متوقف شد و صاحبان این دفترچه‌ها می‌توانند با صفحه اول دفترچه و یا کارت ملی به مراکز دولتی مراجعه کنند.

فخاریان قمی افزود: اگر تاریخ اعتبار دفترچه تمام شده باشد، بیمه‌شده می‌تواند به دفاتر پیشخوان مراجعه کند؛ کارتی برای وی صادر می‌شود تا خدمات بیمه دریافت کنند.

وی بیان کرد: سامانه ارائه خدمات شهروندی بیمه سلامت به نشانی Eservices.ihio.gov.ir/esc خدمات از جمله احراز هویت بیمه‌شده بر اساس کد ملی و موبایل، امکان ارائه اطلاعات هویتی، امکان تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه برای بیمه‌شده‌های صندوق همگانی و روستاییان ارائه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت قم افزود: همچنین در این سامانه امکان مشاهده کلیه نسخ شامل نام پزشک و کد رهگیری، ریز نسخ شامل خدمات تجویزی و خدمات ارائه شده وجود دارد و این سامانه در راستای کاهش تردد و ارائه خدمات جدید و تحقق دولت الکترونیک راه‌اندازی شده است.

فخاریان قمی یادآور شد: عضویت در صندوق بیمه سلامت همگانی تا پایان شهریورماه امسال به‌صورت رایگان و بدون آزمون وسع صورت می‌گیرد و افراد فاقد بیمه می‌توانند برای دریافت دفترچه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha