برپایی دوره آموزش قرائت ویژه فرزندان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
کد خبر: 3974772
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

برپایی دوره آموزش قرائت ویژه فرزندان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزاری دومین دوره آموزش قرائت قرآن کریم ویژه فرزندان کارکنان این دانشگاه با همکاری و مشارکت مؤسسه قرآنی ذکر جمیل خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، مریم تقوا، مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 10 خردادماه در جمع خبرنگاران گفت: دومین دوره آموزش قرائت قرآن کریم ویژه فرزندان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری و مشارکت شورای رفاهی دانشگاه و مؤسسه قرآنی ذکر جمیل برگزار می‌شود.

وی افزود: گام نخست این طرح که در قالب طرح بزرگی موسوم به «مطلع الفجر» برنامه‌ریزی شده است، با هدف آشنایی فرزندان نوجوان دانشگاهیان با مباحث روخوانی، روان‌خوانی، تجوید مقدماتی، ترجمه و مفاهیم و قرائت تقلیدی با محوریت سوره مبارکه ضحی در سال گذشته انجام شد و در پایان تمامی شرکت‌کنندگان مورد تقدیر قرار گرفتند.

تقوا، یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح را انجام استعدادیابی قرآنی در میان فرزندان کارکنان این مرکز عالی آموزش پزشکی معرفی کرد و افزود: فاز دوم آموزش ترتیل‌خوانی بر اساس سبک تلاوت استاد منشاوی لحاظ شده که در پنج سطح آموزشی و سوره‌های مبارکه جزء ۳۰ کلام‌الله مجید خواهد بود و شرط سنی حضور در این کلاس‌ها برای دانش‌‌آموزان پسر، ۸ تا ۱۵ سال و برای دختران ۱۰ تا ۱۵ سال اعلام شده است.

مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: نوجوانان قرآن‌آموز در این دوره طی۱۰ ساعت آموزشی و به مدت دو روز در هفته با قرائت‌های ترتیل استاد منشاوی آشنا می‌شوند که به دلیل شرایط شیوع بیماری کووید۱۹ و برای جلوگیری از انتقال کروناویروس، تمامی کلاس‌ها به صورت غیرحضوری و در بستر فضای مجازی انجام می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای استمرار این طرح بزرگ و ارزشمند فرهنگی در صورت استقبال کارکنان دانشگاه، آخرین مهلت نام‌نویسی در این دوره آموزشی را چهاردهم خرداد سال جاری اعلام کرد و گفت: آغاز این دوره آموزشی، هجدهم خرداد بوده و تا تیر ۱۴۰۰ نیز ادامه دارد.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امور بانوان تصریح کرد: کلاس‌‌ها به صورت مجازی و با ظرفیت هفت تا هشت نفر برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در ترم اول این دوره با پرداخت مبلغ شهریه مصوب در این دوره شرکت کنند.

تقوا با بیان اینکه اساتید این دوره‌ قرآنی در بخش آقایان عطاءالله امیدواری و در بخش بانوان نیز آسیه دهقان، از اساتید مطرح آموزش قرآن کریم در سطح استان و کشور هستند، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آدرس farhangi.sums.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha