برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات سالانه قرآن در نوار غزه
کد خبر: 3977426
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات سالانه قرآن در نوار غزه

دارالقرآن نوار غزه مرحله مقدماتی مسابقات سالانه قرآن کریم برای تمام گروه‌های سنی را برگزار می‌کند.  

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین آنلاین، با وجود جنگ‌ها و درگیری‌های رژیم صهیونیستی با فلسطینیان ساکن نوار غزه که سال‌هاست ادامه دارد، جلسات حفظ قرآن کریم هرساله در تمام استان‌های نوار غزه و برای تمام گروه‌های سنی، از کودکان گرفته تا جوانان و حتی سالمندان برگزار می‌شود. در همین حال، دارالقرآن نوار غزه نیز هرساله مسابقات و اردوهای تابستانی قرآن کریم برگزار می‌کند.
 
این دارالقرآن در حال حاضر مرحله مقدماتی مسابقات بزرگ سالیانه قرآن را میان 20 هزار حافظ قرآن مرد و زن در رشته‌های مختلف برگزار می‌کند.
 
این مسابقات تنها به حفظ قرآن منحصر نمی‌شود بلکه تلاوت قرآن با قرائات دهگانه، تفسیر یک سوره از قرآن و حفظ احادیث نبوی نیز از دیگر رشته‌های این دوره از مسابقات است.
 
دارالقرآن نوار غزه همچنین پس از جنگ «سیف‌القدس» که اخیراً بین فلسطینیان نوار غزه و رژیم صهیونیستی رخ داد، یک اردوگاه تابستانی برای حافظان قرآن راه‌اندازی کرده است که تا پایان سال جاری برپا خواهد بود.
 
بلال عماد، مدیرکل دارالقرآن الکریم نوار غزه در این باره گفت: این مسابقه بزرگ آغاز هر سال برگزار می‌شود و برای تمام گروه‌هایی که از دارالقرآن استفاده می‌کنند شامل محورهای بسیاری است. چرا که شمار قرآن‌آموزان این دارالقرآن سالانه به 350 هزار دختر و پسر می‌رسد.
 
عماد در رابطه با هدف برگزاری این رقابت گفت: این مسابقه با هدف مشغول کردن مردم به کتاب خدا و سنت پیامبر اسلام(ص) در رشته‌های مختلفی از جمله حفظ قرآن، قرائت و تجوید، تفسیر دو سوره بقره و آل عمران، حفظ مفاهیم 10 جزء آخر قرآن، حفظ 50 حدیث درباره آداب خانه و حفظ 100 حدیث از کتاب الصالحین، برگزار می‌شود.
 
وی اشاره کرد: برای کودکان نیز مسابقه حفظ سوره مبارکه الرحمن به روایت حفص از عاصم و حفظ سوره مبارکه القارعه با قرائت امام کسائی در نظر گرفته شده است.
 
عماد توضیح داد که در مسابقات امسال 20 هزار شرکت‌کننده از بخش‌های مختلف نوار غزه و حتی از مراکز اصلاح و تربیت (زندانیان) حضور خواهند داشت.
انتهای پیام
captcha