تداعی مفاهیم سازنده فرهنگ اسلامی در دهه کرامت
کد خبر: 3977622
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷

تداعی مفاهیم سازنده فرهنگ اسلامی در دهه کرامت

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه تمام مفاهیم سازنده فرهنگ اسلامی در دهه کرامت تداعی می‌شود، به تشریح برنامه‌های این ایام که توسط مشاوران امور بانوان در سطح استان اجرا می‌شوند، پرداخت.

به گزارش ایکنا از فارس، سیده‌معصومه دستغیب، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس امروز، 25 خردادماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه کرامت گفت: دهه کرامت یادآور مهر و وفا و محبت بی‌همتای خاندان عصمت و طهارت و همچنین محبت یک خواهر نسبت به پیشوای خویش است.

وی با بیان اینکه تمام مفاهیم سازنده فرهنگ اسلامی در دهه کرامت تداعی می‌شود، بر ضرورت تبیین این مفاهیم در این فرصت تأکید کرد و افزود: به‌مناسبت فرا رسیدن ایام دهه کرامت یکسری برنامه‌هایی توسط مشاوران امور بانوان و فعالان حوزه‌های فرهنگ در مساجد و بقاع متبرکه استان فارس اجرا می‌شوند.

دستغیب برگزاری اجتماع بانوان احمدی در طلیعه دهه کرامت، اجرای برنامه‌های تواشیح، مولودی‌خوانی، سخنرانی، تجلیل از بانوان موفق اسلامی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، برپایی نشست‌های تخصصی با عنوان «مشارکت زنان در اجتماع و حضور در عرصه انتخابات» و وبینار سلامت جسمی و بهداشتی دختران و کسب هویت را از جمله برنامه‌های ایام دهه کرامت در سطح استان برشمرد.

مدیرکل امور بانوان و امور خانواده استانداری فارس بیان کرد: همچنین برگزاری جشن بزرگ دختران رأی اولی، ویژه برنامه‌ای با عنوان «دخترانی به قامت سرو» و معرفی دختران نخبه در شهرستان سروستان، نمایشگاه صنایع دستی بانوان، وبینار «دختران و کسب هویت و جایگاه شهروندی در جامعه»، جشنواره «من یک دختر موفق ایرانی هستم»، برگزاری مسابقه کتاب خوانی با موضوع«زندگینامه حضرت فاطمه معصومه(س)»، برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی دیگری از جمله برگزاری مسابقه و تهیه کلیپ یک دقیقه ای با عنوان«زیبایی حجاب» و اهدی لوح تقدیر و هدیه به منتخبان، برنامه‌های فرهنگی از قبیل مسابقات خوشنویسی، شب شعر و ... در رشته‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.

به گفته وی، برگزاری محافل قرآنی و تجلیل از بانوان و دختران قاری و حافظ قرآن، دختران جهادگر و کارآفرین، برگزاری جشن و ده‌ها برنامه متنوع دیگر در راستای تبیین جایگاه و وجود الگویی حضرت معصومه(س) برای دختران و نقش بانوان و اهمیت توجه به حرم‌های مطهر به عنوان پایگاهی در جهت توانمندسازی زنان از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.

انتهای پیام
captcha