فرهنگنامه سبک زندگی در 50 جلد تألیف می‌شود / تدوین 10 جلد تفسیر آموزشی
کد خبر: 3977898
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
حجت‌الاسلام عیسی‌زاده خبر داد:

فرهنگنامه سبک زندگی در 50 جلد تألیف می‌شود / تدوین 10 جلد تفسیر آموزشی

رئیس میز قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از تألیف فرهنگنامه سبک زندگی در بیش از 50 جلد و تدوین تفسیر آموزشی در ده جلد خبر داد.

فرهنگنامه سبک زندگی در 50 جلد تالیف می‌شود/ تدوین 10 جلد تفسیر آموزشیحجت‌الاسلام والمسلمین عیسی عیسی‌زاده، رئیس میز قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به جلسه اخیر خود با معاونت تهذیب حوزه علمیه، گفت: این جلسه در راستای سیاست تعیین‌شده در میز قرآن دفتر تبلیغات و با تأکید ریاست دفتر تبلیغات اسلامی مبنی بر تعامل دفتر تبلیغات با دیگر مرکز حوزوی کشور تشکیل شد.

رئیس میز قرآن دفتر تبلیغات اسلامی اظهار کرد: میز قرآن دفتر تبلیغات اسلامی با هدف ارتقای فرهنگ قرآن در میان علما، طلاب و خانواده‌های آنها تصمیم گرفته است که دستاوردهای قرآنی چندین ساله‌اش را در اختیار صد هزار طلبه حوزه‌های علمیه و خانواده‌هایشان قرار دهد. دفتر تبلیغات اسلامی آمادگی دارد تا تمام دستاوردهای قرآنی را در چهار قالب مکتوب، نرم‌افزاری، دیجیتالی و پرتال در اختیار علما و طلاب کشور قرار دهد.

وی در مورد تناسب دستاوردهای قرآنی با نیازهای مخاطبان گفت: پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی در برآوردن نیازهای مخاطبان در سطح عموم و متخصصان توانسته است که آثار متنوع قرآنی را تولید و بسیاری از آنها را در قالب نرم‌افزار تلفن همراه رایگان ارائه کند و به منظور معرفت‌افزایی طلاب، تفسیری آموزشی را در ده جلد برای چهار سطح و نیز برای متخصصان علوم اسلامی و انسانی بیش از ۲۵ فرهنگنامه و دانشنامه تخصصی قرآنی را در گرایش‌های گوناگون منتشر کرده است.

عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن ادامه داد: برای دستیابی به بیش از ۶۰ هزار عنوان قرآنی، معجم معنایی را تولید کرده و برای دسترسی پژوهشگران به جدیدترین مقالات قرآنی، بیش از 12 هزار مقاله قرآنی را در پرتال دفتر تبلیغات بارگذاری کرده و برای کودکان و نوجوانان دانشنامه نوجوانان، پیام‌های آسمانی و صد شب قصه قرآنی را تهیه کرده است.

عیسی‌زاده تصریح کرد: همچنین برای عموم جامعه نیز بزرگ‌ترین فرهنگنامه سبک زندگی براساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت علیهم السلام را در بیش از پنجاه جلد تدوین کرده که تاکنون بیش از ۲۵ جلد منتشر و ۲۰ جلد در دست انتشار و بقیه در حال تولید است. پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با تشکیل کارگروه قرآن و استشراق در حال پاسخگویی به شبهات مستشرقان است که تا کنون چند اثر را برای نشر ارسال کرده است.

وی بیان کرد: میز قرآن با تشکیل کارگروه مرجعیت علمی قرآن توانسته است که مطالعات اولیه این کار را انجام دهد و منشور آن را تهیه کند و چندین پروژه را در دست تدوین دارد. همچنین برگزاری همایش ملی مرجعیت علمی قرآن در دستور کار میز قرآن قرار گرفته است. علاوه بر این دفتر تبلیغات از طریق پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن غنی‌ترین پرتال قرآنی را راه‌اندازی کرده که بزرگ‌ترین منبع برای قرآن‌پژوهان است و نیز بخشی از مرکز ملی پاسخگویی به پاسخگویی پرسش‌های قرآنی اختصاص دارد.

انتهای پیام
captcha