پیام تبریک مقامات ارشد کشور‌ها به حجت‌الاسلام رئیسی برای پیروزی در انتخابات
کد خبر: 3978672
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹

پیام تبریک مقامات ارشد کشور‌ها به حجت‌الاسلام رئیسی برای پیروزی در انتخابات

روسای جمهور و مقامات عالی کشورهای مختلف جهان به ویژه مقامات کشورهای همسایه و همچنین مسئولان محور مقاومت، پیروزی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفتند.

پیام تبریک مقامات ارشد کشور‌ها به آیت‌الله رئیسی برای پیروزی در انتخاباتبه گزارش ایکنا به نقل از العالم، دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق، در پیامی پیروزی حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت در بخشی از این پیام آمده است:

«تبریک صادقانه خود را به مناسبت انتخاب شما به عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران به شما تقدیم می‌کنم و برای شما در انجام این مأموریت عظیم در خدمت ملت عزیز ایران و تحقق رشد و شکوفایی افزون، آرزوی موفقیت دارم».

 وی در ادامه افزود: «‌ما در عراق خواهان تحکیم روابط مستحکم خود با کشور همسایه خود ایران و ملت آن هستیم که پیوندهای تمدنی، فرهنگی و اجتماعی ریشه‌دار در طول تاریخ ما را به همدیگر پیوند مرتبط کرده است.»

رئیس‌جمهور عراق در این پیام از نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در همراهی با عراق در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی تقدیر کرد. وی با یادآوری سفر اخیر حجت‌الاسلام رئیسی به عراق، اظهار امیدواری کرد که روابط دو کشور در دوره ریاست جمهوری ایشان توسعه و تحکیم یابد.

پیام تبریک پوتین

همچنین اسپوتنیک عربی گزارش کرد که ولادمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پیامی، انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی را به ریاست جمهوری ایران تبریک گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

جناب آقای سید‌ابراهیم رئیسی گرامی، رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران؛ مراتب تبریکات صمیمی را به مناسبت انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس‌جمهور ایران پذیرا باشید. روابط میان کشورهایمان به طور سنتی از خصلت دوستانه و حسن هم‌جواری برخوردار است.

پیام تبریک مقامات ارشد کشور‌ها به حجت‌الاسلام رئیسی برای پیروزی در انتخابات

امیدوارم که فعالیت جنابعالی در این سمت عالی به توسعه روزافزون همکاری دوجانبه سازنده در زمینه‌های مختلف و همچنین تعامل مشارکتی در امور بین‌الملل مساعدت خواهد نمود. این موضوع کاملاً پاسخگوی منافع ملت‌های روسیه و ایران است و در مسیر تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای پیش می‌رود.

برای جنابعالی موفقیت و نیز سلامت و بهزیستی را آرزو می‌نمایم.

با عرض احترام، ولادیمیر پوتین

عمار حکیم: برخورداری از اعتماد ملی را به حجت‌الاسلام رئیسی تبریک می‌گوییم

المورد گزارش می‌کند، «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به رهبر معظم انقلاب و همچنین ملت و دولت ایران تبریک گفت. در این پیام که در صفحه رسمی توییتر او انتشار یافته، آمده است: موفقیت تجربه دموکراتیک و اجرای سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به رهبری و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوییم.
پیام تبریک مقامات ارشد کشور‌ها به حجت‌الاسلام رئیسی برای پیروزی در انتخابات

وی ضمن تبریک به حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران، در این پیام آورده است: برخورداری از اعتماد ملت در چهار سال آینده را به جناب آقای سید ابراهیم رئیسی تبریک می‌گوییم.

اسد: آرزوی تکمیل شیوه انقلاب اسلامی را داریم

اسپوتنیک گزارش داده است که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه امروز شنبه با ارسال پیامی به حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب ایران، پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

دفتر ریاست جمهوری سوریه اطلاع داده است که بشار اسد از جانب خود و ملت سوریه، گرم‌ترین تبریکات قلبی خود را به حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به مناسبت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران عرض کرده و برای وی در انجام مسئولیت‌ها و تکمیل شیوه انقلاب اسلامی و دستیابی به پیشرفت و شکوفایی در تمام زمینه‌ها آرزوی موفقیت و پیروزی کرده است.

پیام تبریک مقامات ارشد کشور‌ها به حجت‌الاسلام رئیسی برای پیروزی در انتخابات

در ادامه این پیام آمده است که بشار اسد به رئیس‌جمهور منتخب ایران اعلام کرده است که آماده همکاری برای تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور است که برای سال‌ها مبتنی بر دوستی تاریخی، احترام متقابل و منافع مشترک بوده است.

رئیس‌جمهور ترکیه

خبرگزاری آناتولی خبر داده است: رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه پیروزی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت. دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه اطلاع داده است که آقای اردوغان روز شنبه با ارسال پیامی این پیروزی را تبریک گفته است.

پیام تبریک مقامات ارشد کشور‌ها به حجت‌الاسلام رئیسی برای پیروزی در انتخابات

وی اظهار امیدواری کرده است که این نتایج برای ملت دوست و برادر ایران خیر و صلاح در پی داشته باشد. در پایان رئیس‌جمهور ترکیه از علاقه خود برای سفر به ایران پس از پایان کرونا و شرکت در اجلاس شورای عالی همکاری ایران و ترکیه خبر داده است.

پیام تبریک نخست‌وزیر پاکستان

رای الیوم گزارش می‌دهد که عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان با انتشار توییتی در صفحه رسمی خود، پیروزی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفته است.

رئیس‌جمهور ارمنستان

رئیس‌جمهور ارمنستان نیز در پیامی، پیروزی سید‌ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان را تبریک گفت.

تبریک حماس

الوفاق گزارش می‌کند: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نیز با ارسال پیامی پیروزی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در انتخابات روز جمعه را تبریک گفته است. در این پیام آمده است از خداوند بزرگ توفیق و پیروزی برای ایشان در ریاست کشور، خدمت به جمهوری اسلام و تحقق خواسته‌های ملت ایران برای رسیدن به توسعه و پیشرفت و رفاه بیشتر و همچنین تقویت همبستگی ایران با فلسطین و خواسته‌های عادلانه ملت فلسطین و حمایت از ایستادگی این ملت را خواهانیم.

رئیس جمهور آذربایجان

سایت رسمی ریاست جمهوری آذربایجان گزارش کرده است الهام علی‌اف، رییس‌جمهوری آذربایجان روز شنبه در پیامی به حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی، پیروزی ایشان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت. علی‌اف در این پیام با اشاره به پیوندهای تاریخی، دینی و فرهنگی دو کشور و این‌که جمهوری آذربایجان به روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت خاص قایل است، افزود: وضعیت فعلی روابط فیمابین که به سطح همکاری‌های راهبردی ارتقا یافته است، موجب خشنودی خواهد بود.

تکمیلی

رییس جمهوری آذربایجان در این پیام همچنین ابراز اطمینان کرد روابط دوستی و همکاری‌های جمهوری آذربایجان و ایران مبتنی بر احترام متقابل و حسن همجواری با مساعی مشترک و مطابق منافع مردم دو کشور بیش از پیش تقویت و گسترش خواهد یافت.

سلطان عمان

به گزارش خبرگزاری عمان، هیثم بن طارق روز شنبه در پیامی به منتخب ملت ایران، ضمن تبریک پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، برای وی آرزوی موفقیت کرده است.

تکمیلی

در این پیام همچنین بر تحکیم روابط دو کشور و تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف به منظور تأمین منافع دو ملت، تأکید شده است.

رهبران امارات 

خبرگزاری امارات نیز خبر داده است، خلیفه بن زاید آل نهیان، رییس دولت امارات متحده عربی با ارسال پیامی، پیروزی حجت‌الاسلام رئیسی را به وی تبریک گفت.

تکمیلی

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رییس دولت، نخست‌وزیر و حاکم دبی به همراه محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده نیروهای مسلح امارات متحده عربی پیام‌های شادباش جداگانه‌ای به منتخب انتخابات ریاست جمهوری ایران ارسال کردند.

ائتلاف جوانان 14 فوریه بحرین: ملت ایران توطئه‌های بین‌المللی را ناکام گذاشتند

بر اساس این گزارش، ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای پیروزی حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان را تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: ما در وهله نخست برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری ایران و خلق صحنه‌ای حماسی و کم‌نظیر در بحبوحه چالش کرونا را به ولی امر مسلمین، حضرت آیت الله خامنه‌ای دام ظله العالی و ملت بزرگ ایران تبریک می‌گوییم.

ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه تاکید کرد: ملت ایران با اعتماد و ایمان کامل تصمیم خود را گرفته و رئیس جمهور آینده خود را با اراده‌ای آزاد برای چهار سال آینده انتخاب کردند و بر توطئه‌های بین‌المللی نظام‌مند علیه جمهوری اسلامی ایران برای ناکام گذاشتن انتخابات دموکراتیک، پیروز شدند.

انتهای پیام
captcha