۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کوهدشت پرداخت شد
کد خبر: 3980222
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
از سوی بنیادهای برکت و مستضعفان؛

۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کوهدشت پرداخت شد

فرماندار کوهدشت از اجرای یک هزار و 200 طرح اشتغالزایی از سوی بنیاد برکت در این شهرستان خبر داد و گفت: در قالب طرح‌های اشتغالزایی و بنگاه‌های کوچک وام‌های ۵۰ میلیون تومانی به این طرح‌ها پرداخت شده است.

۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کوهدشت پرداخت شدبه گزارش ایکنا از لرستان، مجتبی بیرانوند، فرماندار کوهدشت، پنجم تیرماه در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه لرستان با تقدیر از حضور مردم در انتخابات خردادماه امسال، اظهار کرد: تنها انارستان متمرکز کشور با ۱۲۰۰ هکتار باغ انار در منطقه سیاب شهرستان کوهدشت واقع شده است که در آن ۱۱۲ بهره‌بردار سالانه ۳۵ تن برداشت انار دارند.

وی با اشاره به اینکه منطقه سیال در سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه بوده است، تصریح کرد: برخی بهره‌برداران تخصیص آب گرفته بودند، اما باغ نداشتند و در مقابل برخی بهره‌برداران صاحب باغات، تخصیص آب نداشتند که فروردین‌ماه صدور مجوز تخصیص آب بازنگری و مشکلات آن برطرف شد.

بیرانوند بر لزوم ایجاد صنایع تبدیلی در منطقه سیاب تأکید کرد و با اشاره به اینکه تنها یک کارخانه احداث شده در این منطقه با ۴۰ درصد ظرفیت اسمی کار می‌کند، افزود: توسعه باغات منطقه سیاب با تخصیص آب از سد سیمره در حال انجام است که با این امر می‌توان ۸۰۰ هکتار به ظرفیت باغات منطقه سیاب اضافه کرد.

فرماندار کوهدشت سد معشوره را یکی از مطالبات به‌حق مردم کوهدشت دانست و با اشاره به پیشرفت ۱۰ درصدی آن طی سال گذشته، گفت: ۸۵ میلیون مترمکعب از سد معشوره برای شهرستان کوهدشت تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: آب شرب کوهدشت توسط ۲۴ چاه تأمین می‌شود که ۷۵ درصد آن با یک خط انشعاب از منطقه هزارمنی و پریان به شهر انتقال پیدا می‌کند و برای حل مشکل کمبود و کاهش فشار آب در برخی مناطق کوهدشت خط رینگ شمالی تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود که همزمان با آن یک مخزن پنج هزار مترمکعبی و یک مخزن ۱۲۰۰ مترمکعبی افتتاح می‌شود و به دنبال آن مشکل کمبود فشار آب در تمام شهر کوهدشت برطرف خواهد شد.

بیرانوند واحدهای تولیدی شهرستان کوهدشت را ۵۴ واحد اعلام کرد و با بیان اینکه از این تعداد ۴۲ واحد فعال، ۹ واحد غیرفعال و سه واحد در تملک بانک است، ادامه داد: سال گذشته از سوی بنیادهای برکت و مستضعفان در راستای حمایت از مشاغل خانگی و بنگاه‌های کوچک مجموعا ۶۰ میلیارد تومان در قالب ۱۲۰۰ وام کم‌بهره ۵۰ میلیون تومانی پرداخت شده است.

فرماندار کوهدشت گفت: ۳۱ شهرستان در ۳۱ استان کشور به‌عنوان مناطق کمتر برخوردار معرفی شدند که در لرستان شهرستان کوهدشت معرفی شد و به‌دنبال آن بنیاد برکت، مستضعفان و علوی در کوهدشت ورود پیدا کرده و کارهای بزرگی را شروع کردند که در صورت تکمیل آن‌ها زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۶۴ طرح اشتغالزایی به مبلغ ۲۱ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف اجرایی شده است، پرورش ماهی در قفس را یکی از ظرفیت‌های شهرستان کوهدشت اعلام کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت رودخانه و سد سیمره می‌توان بیش از چهار هزار تُن ماهی در قفس پرورش داد که مجوزهای این طرح‌ها صادر شده است.

انتهای پیام
captcha