راه‌اندازی پویش «به نیت فرج» ویژه مناسبت‌های مذهبی سال 1400
کد خبر: 3984040
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
مدیر مؤسسه مهر تابان مهدوی اصفهان خبر داد:

راه‌اندازی پویش «به نیت فرج» ویژه مناسبت‌های مذهبی سال 1400

مدیر مؤسسه قرآن و عترت مهر تابان مهدوی اصفهان گفت: عمده فعالیت مؤسسه در حال حاضر بر تبلیغ عید غدیر متمرکز شده و شاخص‌ترین فعالیتی که برای این مناسبت دنبال می‌شود، ایجاد پویشی به نام «به نیت فرج» است، بر این مبنا که در سال 1400 همه برنامه‌های مذهبی از جمله فعالیت‌های مربوط به عید غدیر را با نیت فرج انجام دهیم.

راه‌اندازی پویش «به نیت فرج» برای مناسبت‌های مذهبی سال 1400

حمیدرضا تاجی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت مهر تابان مهدوی اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان درباره برنامه‌های این مؤسسه در فصل تابستان، اظهار کرد: شاخص‌ترین برنامه، کلاس‌های ویژه نوجوانان دختر و پسر است که یک‌سری آموزش‌ها، اردوها و برنامه‌های مهارتی را شامل می‌شود و استقبال خوبی از این کلاس‌ها به‌عمل آمده است.

وی افزود: در تمام شعب مؤسسه، حدود 400 نفر برای شرکت در این کلاس‌ها ثبت‌ نام کرده‌اند و ظرفیت این کلاس‌ها با وجود اینکه هنوز متقاضیانی وجود داشتند، تکمیل شده است. در هفته اول، وضعیت اصفهان قرمز نبود و کلاس‌ها برگزار شد و در هفته دوم، تحت تأثیر وضعیت کرونایی برخی کلاس‌ها برگزار نشد، ولی برنامه‌هایی که شکل اردویی داشت و در فضای باز اجرا می‌شد، برگزاری آنها منعی نداشت و اگر در هفته‌های آینده وضعیت قرمز همچنان پابرجا باشد، شاید تصمیم به توقف موقت کلاس‌ها بگیریم. کلاس‌های مخصوص بزرگسالان نیز طبق روال همیشگی مؤسسه برگزار می‌شود.

تاجی بیان کرد: با توجه به اینکه عید غدیر را پیش رو داریم، تقریباً عمده فعالیت مؤسسه بر تبلیغ این عید متمرکز شده و شاخص‌ترین فعالیتی که برای غدیر دنبال می‌کنیم، ایجاد پویشی به نام «به نیت فرج» است، بر این مبنا که در سال 1400 همه برنامه‌های مذهبی از جمله فعالیت‌های مربوط به عید غدیر را با نیت فرج انجام دهیم، مثلاً اگر قرار است اطعامی صورت گیرد، با نیت فرج باشد. تلاش ما این است که سایر مراکز فرهنگی را نیز به این پویش دعوت کنیم و تقریباً همه آنها پذیرفته‌اند که ذیل فعالیت‌هایشان، عنوان «به نیت فرج» را اضافه کنند تا ذکر و یاد امام زمان(عج) بیشتر رونق بگیرد و به نمادی برای فعالیت‌های خیرخواهانه و بشردوستانه در کشور تبدیل شود.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت مهر تابان مهدوی بیان کرد: در سال 1400، دو مناسبت نیمه شعبان داریم، یکی در فروردین‌ماه واقع شده بود و دیگری را در اسفندماه پیش رو خواهیم داشت. بنابراین، می‌طلبد که در این سال برای حضرت ولی‌عصر(عج) کار ویژه‌ای انجام شود. از طرف دیگر، ذکر و یاد امام(عج) مهجور و غریب شده است و ما وظیفه احیای آن را داریم، بنابراین به این نتیجه رسیدیم که اگر از این پتانسیل استفاده و فعالان فرهنگی را به این پویش دعوت کنیم، شاید نام حضرت بیشتر بر زبان‌ها جاری شود و این نماد و نشان کمک کند که خلاقیت افراد به کار بیفتد و پویش‌های دیگری در این مسیر شکل بگیرد.

راه‌اندازی پویش مردمی طبخ غذا در منازل در عید غدیر

تاجی ادامه داد: فعالیتی که مؤسسه مهر تابان مهدوی قصد دارد با عنوان «به نیت فرج» برای عید غدیر انجام دهد، پویش مردمی «طبخ غذا در منازل» است. به این منظور، در حال راه‌اندازی سامانه‌ای هستیم که علاقه‌مندان می‌توانند در آن ثبت نام کنند و بر اساس آن، تقبل می‌کنند که برای روز غدیر تعدادی غذا بپزند و این تعداد را به هر کس که دوست داشتند، تقدیم کنند. مؤسسه نیز ظروف غذا و برچسب «به نیت فرج» را به داوطلبان تقدیم می‌کند تا غذا را داخل این ظروف سرو کرده و به دست دیگران برسانند. در واقع، هدف این است که خانواده‌ها در این قضیه فعال شوند و همه دست به دست هم دهند تا نور امیرالمؤمنین(ع) در خانه‌ها منتشر شود.

وی اضافه کرد: اگر این پویش با تأیید خود حضرت رایج شود و همه آن را بپذیرند، شاید در سال‌های آینده تعداد غذاهایی که به نام امیرالمؤمنین(ع) و با نیت فرج طبخ می‌شود، میلیونی شود. کلیپ‌هایی نیز به این منظور تدوین شده و به‌زودی در فضای مجازی منتشر می‌شود تا افراد را برای پیوستن به این پویش دعوت کند. کارهای مقدماتی پویش انجام شده است و فکر می‌کنم رسماً از هفته آینده آغاز به کار کند. لینک ثبت نام در سامانه نیز همراه با کلیپ‌ها منتشر می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق آن ثبت نام کنند، سپس از مؤسسه با آنها تماس گرفته شده و ظروف غذا همراه با برچسب برایشان ارسال می‌شود. بنای ما این است که این پویش را به اشکال دیگر مثل نذر کتاب برای محرم، فاطمیه و نیمه شعبان پایان سال نیز تدارک ببینیم. امیدواریم سایر فعالان فرهنگی نیز وارد عرصه شوند و به تناسب شرایط و خلاقیت‌های خود پویش‌های دیگری را با نیت فرج راه‌اندازی کنند و این مسئله مدنظر باشد که هر کار خیری با نیت فرج انجام شود.

انتهای پیام
captcha