علائم ابتلا به گونه جدید کرونا مشابه سرماخوردگی است
کد خبر: 3986137
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹

علائم ابتلا به گونه جدید کرونا مشابه سرماخوردگی است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کرونای جدید در استان، گفت: علائم ابتلا به گونه جدید کرونا، بسیار مشابه سرماخوردگی است.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه شیراز سوم مردادماه، گفت: متأسفانه این روزها شاهد جولان موج جدید ابتلا به کرونا در استان هستیم و بسیاری از شهرهای استان در وضعیت قرمز هستند.

وی افزود: در این شرایط افزایش مراجعات به مراکز درمانی که اغلب از نگرانی است، سبب تحمیل فشار مضاعفی به کارکنان تلاشگر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌شود.

همتی با تأکید بر اینکه حضور بی مورد در مراکز درمانی پُر ازدحام می‌تواند عامل مؤثری در ابتلا هم‌استانی‌های عزیز به کرونا شود، گفت: گسترش مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در راستای ارزیابی و معاینه‌های اولیه بیماری کووید ۱۹ و کاهش بار مراجعات به مراکز درمانی انجام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: در این مراکز، پزشکان آموزش دیده، پرستار و مراقب سلامت حضور داشته و ضمن معاینه و بررسی شرایط بیماران، خدمات مورد نیاز مراجعان همچون معاینه، تجویز دارو، درخواست سی تی اسکن و انجام تست PCR و تست سریع را ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه علایم ابتلا به گونه جدید کرونا، بسیار مشابه سرماخوردگی است، از مردم استان خواست تا در صورت بروز هرگونه نشانه بیماری نظیر آبریزش بینی، سرفه، عطسه و تب طولانی مدت ضمن جدی گرفتن علایم و پرهیز از تماس با دیگران، در نخستین فرصت ممکن به نزدیک‌ترین مرکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا به محل زندگی خود مراجعه و از مراجعه مستقیم به مراکز درمانی خودداری کنند.

همتی تصریح کرد: هم‌اکنون ۴۶ مرکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا زیر مجموعه دانشگاه در حال ارائه خدمات سرپایی کرونا به مردم هستند.

برای دسترسی به نام، نشانی، شماره تماس و ساعت کار مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام
captcha