اجرای طرح اشتغال بخش خصوصی برای زندانیان کشور
کد خبر: 3987462
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

اجرای طرح اشتغال بخش خصوصی برای زندانیان کشور

به منظور حمایت از رونق تولید طرح مشترک اشتغال بخش خصوصی برای زندانیان کشور با همکاری اتاق بازرگانی و بنیاد تعاون زندانیان تدوین و اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از فارس، جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، امروز، 9 مردادماه در نشست تخصصی کمیسیون فناوری، اطلاعات و اقتصاد رسانه این اتاق که با حضور مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور و تیم همراه برگزار شد، بیان کرد: امروز مهم‌ترین معضل کشور مشکل تولید و قیمت تمام شده است و با توجه به اینکه پتانسیل‎‌های بسیار بزرگی در زندان‌های ما نهفته است باید از این ظرفیت در جهت کاهش قیمت تمام شده در بخش تولید کشور و بالابردن توان صادرات کشور استفاده کنیم.

وی افزود: از این رو اتاق بازرگانی فارس تلاش می‌کند ایده جدیدی را با همکاری بنیاد تعاون زندانیان کشور اجرایی کند و این مهم را در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی فارس قرار می‌دهد.

رازقی اظهار کرد: در این زمینه کارگروه ویژه‌ای با حضور متولیان امر در بخش دولتی و خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی فارس تشکیل و جلسات خود را به صورت مستمر برگزار خواهد کرد که یقینا نتایج پر باری خواهد داشت. استان فارس در حال حرکت به سمت صنعتی شدن است از این رو موضوع و ایده اشتغال زندانیان در واحدهای صنعتی یک اقدام مثبت در حوزه اقتصاد کشور است که فرهنگ استفاده واحدهای صنعتی از زندانیان به عنوان نیروی کار را باید گسترش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه معیشت خانواده‌های زندانیان و آموزش کار حرفه‌ای برای اشتغال به کار و دوران بعد از زندان افراد موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: با توجه به اینکه عمده تراکم زندانیان در شهر شیراز است و واحدهای تولیدی و صنعتی استان در شهرک صنعتی بزرگ و منطقه ویژه اقتصادی شیراز قرار دارد باید ساز و کار بهره‌گیری از این فرصت فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه امیداوریم از ظرفیت زندانیان برای ایجاد اشتغال و رفع مشکلات زندانیان استفاده کنیم، ادامه داد: رفع مشکلات شرکت ها، توجه به اشتغالزایی و اقدام در جهت مسئولیت اجتماعی و رفع معضل اجتماع از مسایلی است که ما در اتاق بازرگانی فارس به آن تاکید داریم و امیدواریم با ارائه این طرح اقدام ویژه و موثری در سطح کشور و دنیا ارائه دهیم.

یادآور می‌شود، اتاق بازرگانی فارس و بنیاد تعاون زندانیان کشور طرح مشترک اشتغال بخش خصوصی برای زندانیان کشور را تدوین و اجرا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha