گسترش دامنه فعالیت مجمع قرآن شارجه به 140 کشور
کد خبر: 3988898
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

گسترش دامنه فعالیت مجمع قرآن شارجه به 140 کشور

مجمع قرآن کریم شارجه اعلام کرد که دامنه فعالیت خود را به 140 کشور جهان از جمله تمام قاره آفریقا گسترش داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الاتحاد، مجمع قرآن کریم شارجه در کشور امارات متحده عربی روز جمعه اعلام کرد که دامنه فعالیت خود را به 140 کشور جهان از جمله 54 کشور در قاره آفریقا گسترش داده است.

شیخ شیرزاد عبدالرحمن طاهر، دبیرکل مجمع قرآن شارجه روز جمعه در مراسمی که به منظور اعلام این خبر برگزار شده بود، گفت: «این دستاورد مهم را جشن می‌گیریم که با تلاش مجدانه همه اعضای مجمع و بخش‌های مختلف آن به دست آمد و نشان می‌دهد که مجمع در مدت کوتاهی از تأسیس خود موفق شده است که 140 کشور جهان را تحت پوشش قرار دهد».

او با بیان اینکه مجمع قرآن بر حضور در کشورهای دور از جهان اسلام تمرکز کرده است، گفت: این کشورها به حمایت‌های خاص و اضطراری نیاز دارند و از همین رو بر آن شدیم که به همت سلطان بن محمد القاسمی، عضو شورای عالی حکومتی شارجه و رئیس عالی مجمع قرآن کریم شارجه، این مجمع در آنجا نیز فعالیت داشته باشد.

طاهر تصریح کرد: کار مجمع قرآن شارجه بر اساس کار گروهی و روحیه تیمی و با دقت در عملکرد و انعطاف‌پذیری در برخورد با واقعیت‌ها در محیطی پویا پیش می‌رود که چالش‌ها را به فرصت تبدیل می‌کند و باید گفت بخش روابط بین‌الملل مجمع، نقش مهمی را در دستاورد فعلی ایفا کرده است.

مجمع قرآن شارجه چهارم دی ۹۹ توسط امیر و حاکم شارجه افتتاح شد. این مجموعه، بزرگترین مجمع قرآن در جهان است که ۷ موزه علمی و تاریخی را در خود جای داده است و علاوه بر آن مختص فعالیت‌ها و برنامه‌های مرتبط با قرآن کریم و گردهمایی علاقه‌مندان و فعالان در زمینه‌های مختلف قرآنی است.

مجمع قرآن کریم شارجه پیش از این اعلام کرده بود که در ۱۳۳ کشور دنیا شعبه دارد و دانشجویان خود را از اقصی نقاط جهان پذیرش می‌کند.

انتهای پیام
captcha