مدرسه تابستانه قرآن و فرهنگ افتتاح می‌شود
کد خبر: 3989796
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
در ایکنا؛

مدرسه تابستانه قرآن و فرهنگ افتتاح می‌شود

آئین افتتاحیه نخستین مدرسه بین‌المللی تابستانی «قرآن و فرهنگ» و رونمایی از نشریه «رایحه» ویژه‌نامه بزرگداشت آیت‌الله تسخیری و افتتاح زبان مالایو خبرگزاری ایکنا به همت مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن سازمان قرآنی دانشگاهیان با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی چهارشنبه، 20 مردادماه در ایکنا برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، در بخش نخست آئین افتتاحیه نخستین مدرسه بین‌المللی تابستانی قرآن و فرهنگ، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی؛ احمد پاکتچی، نماینده و سفیر ایران در یونسکو و محمود کریمی، دبیر علمی مدرسه به سخنرانی می‌پردازند.
 
در بخش دوم این مراسم رونمایی از جدیدترین شماره نشریه خبرگزاری ایکنا در بزرگداشت «آیت‌الله تسخیری» و افتتاح زبان مالایو خبرگزاری ایکنا انجام خواهد شد.
در بخش دیگر مراسم نیز حجت‌الاسلام و المسلیمن حمید محمدی، دبیر شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی؛ عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد تسخیری، برادر آیت‌الله تسخیری و مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به سخنرانی می‌پردازند.
 
این مراسم چهارشنبه 20 مردادماه، از ساعت 11 تا 13 برگزار می‌شود. علاقه‌مندان جهت حضور مجازی در این نشست می‌توانند به صفحه اینستاگرام ایکنا به نشانی iqna_video مراجعه کنند.
 
یادآور می‌شود،‌ مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم سازمان قرآنی دانشگاهیان تابستان امسال، راه‌اندازی مدرسه‌ بین‌المللی با عنوان «قرآن و فرهنگ» (از فرهنگ تا متن مقدس) را بر عهده داشته است.
فرصت ثبت‌نام در این مدرسه تا 20 مردادماه خواهد بود. سرفصل‌های این مدرسه عبارت‌اند از: تعریف فرهنگ؛ آشنایی با نظریات فرهنگ؛ فرهنگ و شناخت؛ زمان، فرهنگ، تحول فرهنگی و نقش آن در فهم قرآن؛ وضعیت شبه‌جزیره عربستان در دوره پیش از عصر نزول قرآن؛ فهم فرهنگی قرآن (چیستی و چرایی؟)؛ فهم فرهنگی قرآن (چگونگی؟)؛ مدل‌های فرهنگی قرآن؛ نقش نگاه فرهنگی به قرآن در عرصه تربیت و اصلاح اجتماعی؛ نقش ترجمه فرهنگی قرآن در انتقال معارف به مخاطب؛ جایگاه فرهنگی قرآن در ساخت تفکر شیعی؛ آسیب‌شناسی تفسیر تنزیلی با تأکید بر فرهنگ زمانه و تاریخ‌مندی. 
 
این مدرسه با حضور و ارائه اساتید داخلی چون تقی آزاد ارمکی، حمید پارسانیا، مقصود فراستخواه، احمد پاکتچی، علیرضا قائمی‌‌نیا، عبدالکریم بهجت‌پور و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی میرزایی و همچنین اساتید خارجی چون؛ لیاقت تکیم، ادریس هانی، دکتر چارلز هیرشکیند و ایلکا لیندستید از ۲۱ مردادماه لغایت ۵ شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
captcha