«سلوک در پرتو دستورالعمل‌های معصومین(ع)» روانه بازار نشر شد
کد خبر: 3993904
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

«سلوک در پرتو دستورالعمل‌های معصومین(ع)» روانه بازار نشر شد

کتاب «سلوک در پرتو دستورالعمل‌های معصومین(ع)» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی نژاد به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش ایکنا، کتاب «سلوک در پرتو دستورالعمل‌های معصومین(ع)» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی نژاد در گروه عرفان پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه به زیور طبع آراسته شد.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «از جمله سنت‌هایی که بین اهل سیر و سلوک، متداول است سنت دستورالعمل سلوکی برای مریدانی است که پای در راه طلب نهاده و عزم صعود به قله قرب حق را دارند. این دستورالعمل‌ها معمولا متناسب با وضعیت روحی و معنوی مریدان و نوسفران است. شناختن سبک سلوک معنوی مورد توصیه پیغمبر ص و ائمه ع که الگوهای عملی در سیر و سلوک الی‌الله هستند بسیار مهم و مورد احتیاج مبرم است. نگارنده کوشیده است نمونه‌هایی از دستورالعمل‌های سلوکی را از کتاب و سنت استخراج و آنها را در دو بخش: دستورالعمل‌های عام سنت محورانه، و دستورالعمل‌های خاص سنت محورانه مورد بررسی و تحلیل قرار دهد. این پژوهش بر بنیاد نظری عدم انحصار آموزه‌های اسلامی در فقه و کلام و اخلاق و وجود معارف عرفانی اصیل اهل بیتی استوار است».

این کتاب در چهار فصل و یک خاتمه سامان یافته و درآن، مباحثی چون: ماهیت دستورالعمل و سنت سلوکی، مختصات دستورالعمل‌های سلوکی آنان، دستورالعمل‌های عام سنت محورانه، دستورالعمل‌های خاص سنت محورانه و پاره‌ای از آثار و نتایج دستورالعمل‌های سلوکی معصومین(ع) مطرح شده است.

کتاب سلوک در پرتو دستورالعمل‌های معصومین(ع) اثر حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی نژاد در ۳۵۵ صفحه و با قیمت ۵۵۰۰۰ تومان راهی بازار نشر گشته و در اختیار علاقمندان قرار دارد.

علاقمندان جهت تهیه کتاب و یا اطلاعات تکمیلی می‌توانند به وبگاه رسمی سازمان انتشارات پژوهشگاه به نشانی: www.poiict.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha