راهکارهای بهبود معیشت مردم در کوتاه‌مدت / ظرفیت نخبگان را به کار‌ گیریم
کد خبر: 3995674
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲

راهکارهای بهبود معیشت مردم در کوتاه‌مدت / ظرفیت نخبگان را به کار‌ گیریم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه راهکارهای بهبود معیشت مردم در کوتاه‌مدت چیست، به تبیین مواردی در این رابطه پرداخت.

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه راهکارهای بهبود معیشت مردم در کوتاه‌مدت چیست، گفت: رونق دادن به تولید و اشتغال بیشتر از جمله مهم‌ترین مباحثی است که باید در این قضیه دنبال شود زیرا اشتغال بیشتر به قسمت‌های کم‌درآمد جامعه ارتباط پیدا می‌کند و هرچه وضعیت اشتغال بهتر باشد، وضعیت قشرهای درآمد جامعه هم بهتر خواهد شد.

وی افزود: شاید دولت امکان پرداخت یارانه بیشتر نداشته باشد ولی می‌تواند ثباتی در قیمت‌ها ایجاد کرده و یک شرایط مطمئنی را برای خانواده‌های کم درآمد ایجاد کند زیرا در این شرایط ثبات قیمت‌ها بیشترین کمک به قشرهای کم درآمد جامعه خواهد داشت. همچنین آن بخشی از کالاهایی که به صورت یارانه‌ای وارد می‌شود، دولت بتواند کنترل کند که با قیمت یارانه‌ای هم در اختیار مردم قرار گیرد نه اینکه زمینه برای سوءاستفاده برای افراد واردکننده و تجار فراهم شود.

این استاد اقتصاد دانشگاه شیراز با بیان اینکه موارد ذکر شده اقداماتی است که می‌تواند در کوتاه‌مدت به بهبود وضعیت معیشت مردم کمک شایانی کند، به اهمیت استفاده از ظرفیت نخبگان توسط دولت اشاره کرد و گفت: اگر دولت ظرفیت نخبگان را به کار بگیرد می‌تواند کارهایش را با گفت‌وگو پیش ببرد و تصمیمات مناسبی را بگیرد و مردم را به این باور برساند که دولت دارد از همه ظرفیت‌های فکری جامعه استفاده می‌کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این صورت اگر مردم کمبودی هم ببینند به راحتی می‌پذیرند که دولت تلاشش را کرده و از ظرفیت نخبگان و نیروهای فکری استفاده کرده است و بیشتر از این امکان نبوده است اما اینکه دولت خودش یکسری تصمیمات خلق‌الساعه را بگیرد و از ظرفیت نخبگان استفاده نکند و تصمیماتش پرهزینه باشد، باعث نارضایتی مردم خواهد شد و حالت یأس و ناامیدی میان مردم رواج پیدا کند.

انتهای پیام
captcha