راه‌اندازی ۱۰۶ مرکز مثبت زندگی در لرستان
کد خبر: 3997563
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱

راه‌اندازی ۱۰۶ مرکز مثبت زندگی در لرستان

مدیرکل بهزیستی استان لرستان از شناسایی و ساماندهی ۵۸۸ کودک کار در استان لرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰۶ مرکز مثبت زندگی در استان لرستان ارائه خدمت می‌دهند.

راه‌اندازی ۱۰۶ مرکز مثبت زندگی در لرستانکرم یاری، مدیرکل بهزیستی استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی، اظهار کرد: این مراکز در محلات مختلف و به فراخور نیاز جمعیتی آن منطقه راه‌اندازی می‌شوند. این در حالی است که در حال حاضر ۱۰۶ مرکز مثبت زندگی در استان لرستان فعالیت دارند.

وی از شناسایی و ساماندهی ۵۸۸ کودک کار در استان لرستان خبر داد و با یادآوری اینکه طرح حمایت از کودکان کار و خیابانی از اواسط سال گذشته آغاز شد، ادامه داد: در طرح ساماندهی کودکان کار، اقداماتی از جمله حمایت‌های روانی از کودکان، حمایت‌های مادی و معیشتی، خدمات آموزش و ایجاد اشتغال برای یکی از اعضای خانواده که منجر به توانمندی کودک و خانواده آن‌ها شود، انجام می‌شود.

یاری با اشاره به اینکه براساس قوانین، متولی اصلی ساماندهی کودکان کار، سازمان بهزیستی است و در این مسیر دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری همیار این سازمان هستند، گفت: برای ۲۵۰ کودک کار در لرستان یارانه برقرار شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: اعطای تسهیلات مسکن، ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول، پرداخت شهریه دانشگاه معلولان، ارائه رایگان مشاوره، و تأمین وسایل توانبخشی به مددجویان از دیگر خدماتی است که از سوی بهزیستی به جامعه هدف ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha