لزوم توجه خانواده‌ها به تربیت قرآنی فرزندان / قرآن را در یک درس خلاصه نکنیم
کد خبر: 3998473
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
قاری نوجوان لرستانی مطرح کرد:

لزوم توجه خانواده‌ها به تربیت قرآنی فرزندان / قرآن را در یک درس خلاصه نکنیم

حائز رتبه برتر رشته قرائت تحقیق مسابقات قرآنی مشکات با تأکید بر لزوم توجه بیشتر خانواده‌ها به تربیت قرآنی فرزندان، گفت: امروز قرآن در حد یک کلاس درس برگزار می‌شود که نسبت به کلاس‌های قرآنی مدارس هم توجه زیادی صورت نمی‌گیرد.

/////لزوم توجه خانواده‌ها به تربیت قرآنی/ قرآن را در یک درس خلاصه نکنیممحدثه حدادی، نفر اول سومین دوره مسابقات سراسری قرآن مشکات در رشته قرائت تحقیق گروه سنی زیر ۱۶ سال در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به اینکه انس با قرآن باید به‎طور دائمی و همیشگی در زندگی انسان وجود داشته باشد، اظهار کرد: اغلب اوقات قرآن‌آموزان در حد چند ماه، به قرآن توجه می‌کنند، در حالی‌ که قرآن باید به‎طور مستمر در زندگی ما جاری و ساری باشد.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها و والدین مهم‌ترین تأثیر را در رشد قرآنی و توجه فرزندان به قرآن دارند، ادامه داد: پدر و مادر بهترین مشوق ما برای قرآن‌آموزی و توجه به قرآن هستند؛ از طرفی حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها و جلسات قرآنی، علاوه ‎بر ایجاد آرامش برای انسان، بسیاری از دغدغه‌های والدین را نیز برطرف می‌کند.

حدادی با اشاره به اینکه بعد از خانواده، مدرسه و معلم بیشترین نقش را در قرآن‌آموزی و استمرار توجه به قرآن دارند، بیان کرد: بدون شک معلمانی که رویکرد قرآنی داشته و با قرآن مأنوس باشند می‌تواند موجب ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان شوند. بدون شک نوع فضا و محیط مدرسه نیز در ایجاد انگیزه و رقابت در قرآن مؤثر است که مدرسه نورالمبین خرم‌آباد با دارا بودن افراد و فضای قرآنی گویای این موضوع است.

نفر اول سومین دوره مسابقات سراسری قرآن مشکات با بیان اینکه قرآن‌آموزان باید از همان سال‌های اول زندگی در مسابقات قرآنی در سطح مدرسه، منطقه، ناحیه و استان شرکت کنند، مشکل امروز جامعه را کم‌توجهی به قرآن دانست و گفت: باید قرآن را به شکل پایه‌ای فرا گرفت و از طرفی دانش‌آموزان باید خود را در همان دوران ابتدایی تحصیل، به قرآن‌خوانی عادت دهند.

وی وجود مربیان دلسوز قرآنی را نیاز مدارس دانست و با بیان اینکه در هر مدرسه باید یک مربی قرآن به‌طور ویژه مباحث آموزشی قرآن را دنبال کند، ادامه داد: بعد از خانواده اساتیدی چون خدیجه بیرانوند و مهتاب عیدی باعث ایجاد انگیزه حضور در مسابقات قرآنی ما شدند.

حدادی با تأکید بر لزوم معرفی الگوهای قرآنی توسط معلمان، گفت: مربی قرآن باید علاوه‌ بر ایجاد رابطه عاطفی با قرآن‌آموزان انگیزه حضور در برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی را برای قرآن‌آموزان ایجاد کند.

نفر اول مسابقات سراسری قرآن مشکات با بیان اینکه در شرایط امروزی دغدغه پدران و مادران خوراک و پوشاک فرزندان است، در حالی‌ که باید به‌ لحاظ روحی هم فرزندان را تغذیه کرد، ادامه داد: با قرآن آینده انسان بیمه می‌شود و بسیاری از دغدغه‌های والدین نسبت به فرزندان به‌وسیله انس با قرآن از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه نباید به قرآن به‌عنوان یک درس نگاه کرد، گفت: امروز قرآن در حد یک کلاس درس برگزار می‌شود که نسبت به کلاس‌های قرآنی مدارس هم توجه زیادی صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام
captcha