نگاهی به محوری‌ترین برنامه رقابتی اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد
کد خبر: 4006420
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲

نگاهی به محوری‌ترین برنامه رقابتی اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

محوری‌ترین برنامه رقابتی اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مسابقات قرآنی مدهامتان است که این دوره با توجه به شرایط کرونایی و اقتضائات موجود، حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با سابقه‌ای 14ساله در برگزاری مسابقات قرآن، موضوع برنامه‌ریزی و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد کشور را در دستور کار قرار داده و برگزاری این مسابقات را به‌عنوان یکی از فعالیت‌های مبنایی و استراتژیک خود دنبال می‌کند.
 
در این میان محوری‌ترین برنامه رقابتی اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مسابقات قرآنی مدهامتان است. این دوره با توجه به شرایط کرونایی و اقتضائات موجود، حضوری و با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و نقطه افتراق این مسابقات با دوره‌های قبل، برگزاری مسابقات غیر حضوری در شهرستان‌ها است.
 
در این دوره از ۱۲ هزار و ۷۲۰ شرکت‌کننده در سطح کشور، ۶۵۲ نفر در مرحله استانی در رشته‌های مختلف پذیرفته شدند که از آنان تجلیل شد و در نهایت با توجه به شرایط کرونایی، از ۸۷ نفر برای شرکت در مسابقات کشوری که به صورت حضوری در حال برگزاری است، دعوت به عمل آمد.

ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور در دوره‌های اخیر نظارت مسابقات مدهامتان را انجام می‌داد که در چهاردهمین دوره این مسابقات، پنج استاد از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی و بوشهر در بخش آقایان و چهار استاد از استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و تهران در بخش بانوان به داوری می‌پردازند.

مسابقات در دو بخش زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می‌شود که با توجه به شرایط کرونایی، بُعد مسافت، دشواری استقرار خانواده‌ها و دغدغه‌های آنان، در مرحله کشوری مسابقات زیر 16 سال انجام نمی‌گیرد.

این دوره از مسابقات از تاریخ بیست و هفتم مهرماه آغاز شده و تا بیست و نهم این ماه ادامه دارد. شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات در ۹ رشته اذان، تلاوت نور، حفظ کل، قرائت تقریبی و قرائت، تحقیق، حفظ جز سی قرآن، مکبری، نقاشی و آیات رقابت می‌کنند.

در این دوره ۸۷ نفر برگزیدگان نهایی به‌صورت حضوری در مسابقات شرکت می‌کنند که بیشترین شرکت‌کننده از استان خراسان رضوی بوده و بعد از آن، استان‌های یزد، تهران، گیلان و اصفهان قرار دارند.

در این دوره برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شرکت‌کنندگان خواسته شده علاوه بر دریافت حداقل یک دز واکسن کرونا، تست کرونا داده باشند و علاوه بر آن، از هلال احمر نیز درخواست شده که در مسابقات حضور داشته باشند.

چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» روز گذشته ۲۷ مهرماه افتتاح شد. این مراسم در حال حاضر در دارالقرآن حرم مطهر رضوی و بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار و در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۲۸ و ۲۹ مهرماه میزبان ۸۷ نفر از برگزیدگان راه‌یافته به مرحله کشوری است.

مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات ۲۹ مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کانون‌های مساجد کشور برگزار و برگزیدگان مرحله کشوری تجلیل خواهند شد.

دریافت کارنامه متسابقین به صورت آنلاین در محل برگزاری مسابقات و همچنین دریافت آن از طریق تلفن همراه اتفاق دیگری است که امسال نیز صورت می‌پذیرد.
انتهای پیام
captcha