تحصن معترضان نزدیک منطقه سبز بغداد/ آمریکا سردمدار دخالت در انتخابات است
کد خبر: 4006442
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱

تحصن معترضان نزدیک منطقه سبز بغداد/ آمریکا سردمدار دخالت در انتخابات است

سخنگوی کتائب حزب الله عراق بر ادامه اعتراض گروه‌های سیاسی و مردم عراق به نتایج انتخابات تا رسیدن به خواسته‌هایشان تأکید کرد در همین حال جمعیت مردم معترض در حال حرکت به نزدیک منطقه سبز بغداد برای برپایی تحصن هستند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، محمد محیی سخنگوی کتائب حزب الله عراق در خصوص تأکید ائتلاف الفتح و دیگر گروه‎هایی سیاسی مبنی بر لزوم تجدید نظر در نتایج انتخابات عراق گفت که حق باید به صاحبان آن بازگردد.

محمد محیی افزود: گروه‌ها و احزاب سیاسی که در این انتخابات زیان دیده‌اند، نباید فقط به همین اندازه به بیان اعتراضات خود رضایت دهند؛ بلکه باید کمیساریای عالی انتخابات را هم عوض کرده و دولت را هم محاکمه کنند.

سخنگوی کتائب حزب الله تصریح کرد: اولین طراح آنچه که اتفاق افتاد و ادامه دارد، آمریکاست و ما آمریکا را در رأس کشورهایی می‌دانیم که برای انجام این توطئه اقدام کرد.

محیی با اشاره به اینکه فقط ائتلاف شیعی الفتح نبوده که در انتخابات نسبت به آن ناعدالتی صورت گرفته است، گفت: عده‌ای از اهل تسنن، کُردها و نامزدهای مستقل هم خواهان بازگشت حق به صاحبانش هستند.

سخنگوی کتائب با بیان اینکه آمریکا برای حذف احزاب مقاومت نقشه کشیده بود، گفت: ما قادر به تغییر نتایج انتخابات هستیم.

در همین حال جمعیت شهروندان عراقی معترض به نتایج انتخابات در حال حرکت به سمت پیرامون منطقه سبز بغداد هستند تا در آنجا تحصن کنند. تحصن اصلی در میدان الحسنین و پل معلق بغداد در نزدیکی منطقه سبز خواهد بود.

یکی از معترضان می‌گوید ما غیر حق را نمی‌خواهیم و می‌خواهیم کمیساریا در این خصوص شفاف عمل کند. یکی دیگر از معترضان هم گفت: ما از کمیساریای عالی انتخابات می‌خواهیم آرا را در همه حوزه‌ها بازشماری کند.

معترضان تأکید دارند که تا پاسخ به خواسته‌هایشان به تظاهرات ادامه خواهند داد. معترضان در حین حرکت به سمت منطقه سبز در حال سر دادن شعار در محکومیت دخالت آمریکا هستند.

برخی معترضان هم تصاویری از فرستاده ویژه سازمان ملل در عراق را در دست دارند و می‌گویند که او نیز در انتخابات عراق دخالت کرده است. در همین حال معترضان پرچمی غیر از پرچم عراق را در دست ندارند.

با اعلام نتایج انتخابات پارلمانی عراق که دهم اکتبر جاری (۱۸ مهرماه) برگزار شد، شماری از احزاب و ائتلاف‌های سیاسی به نتیجه اعلامی اعتراض کردند.

شهرهای عراق از دو روز پیش شاهد تظاهرات‌های متعدد در اعتراض به این نتایج است. به گفته برخی سیاستمداران عراقی، امارات، انگلیس و آمریکا در انتخابات اخیر این کشور دخالت کردند.

انتهای پیام
captcha