تأکید العامری و الحلبوسی بر توجه به شکایت‌های انتخاباتی
کد خبر: 4005872
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳

تأکید العامری و الحلبوسی بر توجه به شکایت‌های انتخاباتی

هادی العامری رهبر ائتلاف فتح و محمد الحلبوسی رهبر ائتلاف تقدم در گفت‌وگویی درباره انتخابات این دوره عراق بر اهمیت توجه به شکایت‌های ارائه شده درباره نتایج انتخابات تأکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عراق، دفتر حلبوسی در بیانیه‌ای تصریح کرده است که رهبر ائتلاف تقدم در دیداری با هادی العامری تحولات صحنه سیاسی عراق و نتایج انتخابات پارلمانی را مورد بحث و بررسی قرار داده و همچنین در مورد راه‌حل‌های لازم برای مرحله کنونی تبادل‌نظر کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است که در این جلسه همچنین بر اهمیت بررسی و رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات ارائه‌شده توسط نیروهای سیاسی در مورد نتایج انتخابات، به منظور شفافیت روند انتخابات و اطمینان خاطر همه شرکت‌کنندگان در انتخابات و نامزدان و همچنین اطمینان خاطر از شفافیت و صحت رویه‌ها تأکید شد.

نتایج اولیه انتخابات عراق مورد اعتراض بسیاری از احزاب و ائتلاف‌های شرکت‌کننده در آن قرار گرفته است. رهبران جریان صدر که تاکنون پیروز این انتخابات بوده است، خواهان خویشتن‌داری و عمل به قانون شده‌اند، اما برخی از گروه‌ها و احزاب اعلام کرده‌اند که این نتایج ساختگی بوده و آن را نخواهند پذیرفت همچنین از طرفداران خود خواسته‌اند تا برای اعتراض به این نتایج به خیابان‌ها بیایند. به نظر می‌رسد در روزهای آتی صحنه سیاسی عراق شاهد تنش‌های بسیاری باشد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha