دیدار شیخ الازهر با آیت‌الله سیستانی تقویت همزیستی ادیان را در پی دارد
کد خبر: 4006696
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
اسقف اعظم کلدانی‌های عراق:

دیدار شیخ الازهر با آیت‌الله سیستانی تقویت همزیستی ادیان را در پی دارد

اسقف اعظم کلیساهای کلدانی عراق تأکید کرد دیدار ماه آینده شیخ الازهر با آیت‌الله سیستانی در عراق به تقویت همزیستی پیروان همه ادیان در عراق منجر می‌شود.

دیدار شیخ الازهر با آیت‌الله سیستانی تقویت همزیستی ادیان را در پی داردبه گزارش ایکنا به نقل از بغداد الیوم، لویس رافائل ساکو، رهبر کلیسای کاتولیک کلدانی در بابل عراق از سفر قریب الوقوع شیخ الازهر به عراق و دیدارش با آیت الله سیستانی استقبال کرد.

روزنامه انگلیسی میدل ایست مانیتور به تازگی از سفر قریب الوقوع شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر به عراق و دیدار او با آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر دینی در این کشور خبر داد.

در این خبر آمده است: شیخ الازهر سفر اوایل ماه نوامبر خود به عراق را با دیدار با آیت الله سیستانی در شهر نجف اشرف آغاز خواهد کرد و این برای نخستین بار است که دو طرف دیدار رو در رو خواهند داشت.

ساکو می‌گوید: من اعتقاد قوی دارم که سفر الطیب به عراق نه تنها همزیستی میان مسلمانان بلکه بین مسلمانان و مسیحیان و بین اعضای دیگر ادیان را تقویت خواهد کرد

رئیس کلیسای کاتولیک کلدانی افزود: این سفر ثمره سفر ماه مارس گذشته پاپ به عراق است.

بر اساس گزارش‌ها، شیخ الطیب همچنین قرار است به زیارت حرم‌های شریف در کربلا و نجف رفته و با دیگر علمای برجسته شیعه نیز دیدار کند.

میدل ایست مانیتور نوشته است: اهمیت دیدار در این است که الازهر عالی‌ترین نهاد علم اهل تسنن و نجف قدیمی‌ترین و مهم‌ترین مکتب شیعیان است.

این روزنامه گفت که الطیب در سفر به عراق به بغداد، موصل و اربیل هم خواهد رفت.

از سال 2003 دولت‌های پیاپی در عراق از شیخ الازهر برای سفر به عراق دعوت کرده بودند. در گزارشی که در سال 2010 درباره اهداف دیدار میان شیخ الازهر با سیستانی آمده تأکید شده است که در این دیدار باید راه‌های تحکیم روابط میان مذاهب فکری سنی و شیعه تحکیم شود.

انتهای پیام
captcha