راه‌اندازی بیش از 110 خانه نهج‌البلاغه در سراسر کشور
کد خبر: 4008158
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
مدیر مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان اعلام کرد:

راه‌اندازی بیش از 110 خانه نهج‌البلاغه در سراسر کشور

مدیر مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان ضمن اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه در سال جاری، از راه‌اندازی بیش از 110 خانه نهج‌البلاغه در شهرهای مختلف کشور با حمایت این مؤسسه خبر داد.

حجت‌الاسلام مجتبی حسن‌زاده مدیر مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشانحجت‌الاسلام مجتبی حسن‌زاده، مدیر مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات این مؤسسه در سال ۱۴۰۰، راه‌اندازی طرح خانه‌های نهج‌البلاغه به‌صورت ملی است که تاکنون بیش از ۱۱۰ خانه از شهرهای مختلف کشور، از این طرح استقبال کرده‌اند و این استقبال همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح، داوطلبان منازل خود را به محفل انس با نهج‌البلاغه تبدیل و در جمع‌های خانوادگی، دوستانه و حتی بزرگتر، ضمن یادگیری معارف ناب علوی، خانه خود را با نور کلام امیرالمؤمنین(ع) بیمه می‌کنند. گستره این طرح تا اسپانیا، پاکستان و فرانسه نیز امتداد یافت و خانه‌های نهج‌البلاغه‌ای در این کشورها نیز شروع به فعالیت کردند.

مدیر مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان تصریح کرد: حمایت مؤسسه، ضمن تربیت و اعزام مربیان نهج‌البلاغه به این منازل، مشاوره و ارائه راهکارهای برگزاری و محتوا و نیز اختصاص یک پلاک با شماره انحصاری با عنوان «خانه نهج‌البلاغه» به داوطلبان است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده بیان کرد: تمهیدات شروع سال تحفیظی ۱۴۰۰ـ۱۴۰۱ برای داوطلبان طرح حفظ یک ساله قرآن کریم، برگزاری دوره تربیت مربی کودک با تدریس حجت‌الاسلام تراشیون، تربیت خردسال‌ترین حافظ نهج‌البلاغه، تمهیدات شروع سال تحصیلی مجموعه پیش‌دبستانی‌ها و دبستان‌های قرآنی جنت، طبخ حدود شش هزار پرس غذا، راه‌اندازی کاروان شادیانه‌ خودرویی و برگزاری رویداد رسانه‌ای بچه‌های غدیر به‌مناسبت عید سعید غدیر، برگزاری باشکوه عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به‌ویژه مراسم قرائت دعای ناحیه در عصر عاشورا با حضور بیش از چهار هزار عزادار حسینی و تولیدات رسانه‌ای، از جمله درسنامه‌های سه دقیقه‌ای نهج‌البلاغه ویژه پخش از شبکه‌های صدا‌وسیما، تولید قطعات رادیویی نهج‌البلاغه ویژه پخش از رادیو قرآن، ساخت مستند حفظ قرآن کریم و برگزاری مرحله سوم مسابقه میراث پدری با بیش از 12 هزار شرکت‌کننده، بخشی از اقدامات مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در شش ماه ابتدایی سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: همچنین طرح‌های جاری مؤسسه از جمله طرح مأوی ویژه حفظ نیم‌روزی قرآن مخصوص نوجوانان پسر، کلاس‌های مداحی در سطوح مختلف، کلاس حفظ قرآن و نهج‌البلاغه ویژه خردسالان، روش فهم نهج‌البلاغه، دوره تربیت مربی خانه‌های نهج‌البلاغه ویژه طلاب اهل پاکستان، کلاس حفظ هفتگی قرآن کریم و... نیز برقرار بوده است.

مدیر مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان تصریح کرد: در نیمه دوم سال نیز پیشرفت طرح ملی خانه‌های نهج‌البلاغه، تولیدات رسانه‌ای در زمینه نهج‌البلاغه و‌ برگزاری سایر دوره‌ها و کارگاه‌ها در این حوزه در دستورکار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha