تحصیل بیش از 13 هزار طلبه در جامعة‌الزهراء(س)
کد خبر: 4008567
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
مدیر جامعة‌الزهراء(س) اعلام کرد:

تحصیل بیش از 13 هزار طلبه در جامعة‌الزهراء(س)

سیده زهره برقعی، مدیر جامعة‌الزهراء(س) به برخی دستاوردهای علمی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و اظهار کرد: در جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها بیش از ۱۳ هزار طلبه تحصیل می‌کنند که بیش از ۴ هزار بانوی طلبه در سطح سه و بیش از ۳۰۰ طلبه در سطح چهار مشغول به تحصیل هستند.

سیده زهره برقعیبه گزارش ایکنا، سیده زهره برقعی، مدیر جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها و هیئت همراه در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی واحدهای تخصصی حوزوی، با دستاوردهای علمی مراکز تخصصی، مدارس عالی حوزوی، مؤسسات آموزش عالی حوزوی و مجتمع عالی حوزوی شرکت‌کننده در این نمایشگاه از نزدیک آشنا شدند.

برقعی ضمن بازدید از برخی غرفه‌ها خواستار تعامل بیشتر و بهره‌گیری از آثار و دستاوردهای علمی برخی مؤسسات شد و اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌های تخصصی باعث تبادل تجارب علمی بین شرکت‌کنندگان می‌شود.

وی تصریح کرد: هنوز همه ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه به فعلیت نرسیده است؛ اما بسیاری از این دستاوردها به برکت انقلاب اسلامی انجام شده که جای تقدیر و شکرگزاری دارد.

وی در ادامه به برخی دستاوردهای علمی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و افزود: در جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها بیش از ۱۳ هزار طلبه تحصیل می‌کنند که بیش از ۴ هزار بانوی طلبه در سطح سه و بیش از ۳۰۰ طلبه در سطح چهار مشغول به تحصیل هستند.

مدیر جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه در این مؤسسه علمی حوزوی، ۶ مرکز تخصصی سطح سه و چهار فعالیت می‌کنند، گفت: در این مراکز، ۱۴ رشته تحصیلی سطح سه و ۶ رشته تحصیلی سطح چهار ارائه می‌شود.

برقعی ادامه داد: در جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها دوره‌های ویژه و ممتازی برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به دوره‌های تربیت محقق، تربیت مشاور، تربیت مدرس، تربیت تدوینگر متون درسی، تربیت مبلغ و تربیت کارشناس پاسخگو به مسائل دینی اشاره کرد.

مدیر جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها همچنین به انتشار نشریات و کتاب‌های منتشر شده در این مؤسسه اشاره کرد و گفت: با تلاش همکاران، اساتید و طلاب در جامعه، یک نشریه علمی پژوهشی، چهار نشریه علمی تخصصی و ۱۷ نشریه داخلی وجود دارد که امید است این نشریات با کمک انجمن‌های علمی پژوهشی و طلاب پژوهشگر از حیث کیفی و کمی ارتقاء پیدا کنند.

برقعی همچنین به تحصیل بانوان غیرایرانی در مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی و سطوح دو و سه جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و در ادامه یادآور شد: واحد آموزش‌های کوتاه مدت معارف اسلامی ویژه بانوان علاقه‌مند به معارف اسلامی، دوره‌های کوتاه مدت معارفی و مهارتی در رشته‌های مختلف برگزار می‌کند.

انتهای پیام
captcha