ساماندهی 13 هزار مربی قرآن سازمان اوقاف + لینک ثبت‌نام
کد خبر: 4009332
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰

ساماندهی 13 هزار مربی قرآن سازمان اوقاف + لینک ثبت‌نام

محمد ضرغام، رئیس آموزش‌های تخصصی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به برگزاری طرح به‌روزرسانی و تکمیل اطلاعات مربیان قرآن که در دوره‌های آموزشی این سازمان حضور یافته‌اند، گفت: طی سال‌‌های 90 تا 98 بیش از 13 هزار و 800 قرآن‌آموز در دوره‌های تربیت مربی حضور یافته‌اند و طرح ساماندهی این مربیان در دستور کار قرار گرفته است.

محمد ضرغام، رئیس آموزش‌های تخصصی مرکز امور قرآنی سازمان اوقافطرح به‌روزرسانی و تکمیل اطلاعات مربیان قرآن سازمان اوقاف برگزار می‌شود. سازمان اوقاف به منظور افزایش تعداد مربیان در سطوح مختلف طی سال‌های 90 تا 98 اقدام به برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن کرده است.

این نهاد در مدت زمان اعلام شده، 13 هزار و 814 نفر از فراگیران را آموزش داد که از بین آنها 90 نفر از اتباع کشورهای پاکستان و عراق بودند. 12 هزار و 236 نفر در بخش بانوان و هزار و 488 نفر نیز در بخش آقایان در این دوره‌ها حضور داشته‌اند. یعنی بالغ بر 89 درصد مربوط به بخش بانوان و بیش از 10 درصد نیز در بخش آقایان بوده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی معاونت آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان برای استان فارس با هزار و 313 نفر و کمترین تعداد نیز برای استان کردستان با 57 نفر بوده است.

محمد ضرغام، رئیس آموزش‌های تخصصی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد ساماندهی مربیان قرآن گفت: مقرر شده است تا در چند مرحله مربیانی که از سال 90 تا 98 در دوره‌های تربیت مربی سازمان اوقاف حضور یافته‌اند، ساماندهی شوند. در مرحله اول طی فراخوانی خواسته شده است تا پایان آذرماه با مراجعه به پایگاه my.oghaf.ir اطلاعات خود را تکمیل کنند. 

وی افزود: با توجه به اینکه تعدادی از شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها موفق به گذراندن تمامی دروس نشده و در برخی دروس ناموفق بودند، در ادامه و پس از بارگذاری اطلاعات و مشخص شدن این افراد، آزمون‌های تکمیلی برای آنها تعریف خواهد شد تا موفق به گذراندن کامل دوره تربیت مربی شوند.

ضرغام تصریح کرد: در مرحله سوم برای افرادی که موفق به گذراندن این دوره‌ها شده‌اند، یک سری دوره‌ها ارتقا از طریق مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و استان‌ها برگزار خواهد شد.

رئیس آموزش‌های تخصصی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه مرحله دیگر ساماندهی مربیان، بحث به کارگیری آنها در دوره‌های آموزشی است، اظهار کرد:‌ هر چند مرکز امور قرآنی نسبت به این موضوع تعهد و تضمینی ندارد اما با توجه به برگزاری احتمالی برخی دوره‌ها در استان‌ها، تلاش خواهد شد تا از ظرفیت این مربیان برای برگزاری دوره‌های آموزشی استفاده شود.

ضرغام افزود: تاکنون برنامه‌ای برای برگزاری دوره‌های جدید تربیت مربی قرآن از سوی سازمان اوقاف اعلام نشده است، اگر چنین برنامه‌ای در دستور کار باشد در آینده نسبت به آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha