آخرین اطلاعیه کمیسیون مستقل انتخابات عراق
کد خبر: 4015460
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲

آخرین اطلاعیه کمیسیون مستقل انتخابات عراق

کمیسیون عالی مستقل انتخابات امروز دوشنبه در مورد تحولات روند انتخابات به منظور شفاف‌سازی در روند رسیدگی به شکایات انتخاباتی، آخرین اطلاعیه خود را صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عراق، کمیسیون مستقل انتخابات با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد که هیئت کمیسیون پس از بررسی تمامی 1436 درخواست تجدیدنظر که به قوه قضائیه انتخابات ارسال شده بود، آخرین رسیدگی‌های خود را در روند انتخابات ارائه کرد.

وی افزود: آخرین تصمیمات گرفته شده از سوی کمیسیون شامل 1415 مورد رد تقاضای بازشماری کاندیداها و ابطال 21 مورد تصمیمات هیئت‌رئیسه، 15 تصمیم برای بازشماری و شمارش مجدد می‌شود و در 6 مورد نیز به دلیل قانونی و فنی درخواست تجدیدنظر را پذیرفته و در نتیجه نتایج برخی از شعب اخذ رأی لغو شد.

اگرچه کمیسیون تجدیدنظر عراق تلاش بسیاری برای بررسی شکایات مرتبط با انتخابات پارلمانی عراق انجام داده است، اما به نظر می‌رسد اختلافات موجود در روند انتخابات فراتر از شکایات معمول بوده و به سادگی قابل حل نیست. گروه‌های سیاسی مختلف عراق رایزنی‌های گسترده‌ای را برای حل اختلافات موجود در این زمینه انجام داده‌اند، با این حال این رایزنی‌ها تاکنون منجر به نتیجه خاصی نشده است.

انتهای پیام
captcha