ملت یمن با تمسک به طرح قرآنی شهید الحوثی به پیروزی نهایی خواهد رسید
کد خبر: 4015632
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
سفیر یمن در تهران:

ملت یمن با تمسک به طرح قرآنی شهید الحوثی به پیروزی نهایی خواهد رسید

سفیر یمن در تهران در دومین اجلاس مجمع جهانی مستضعفین تصریح کرد: خیزش اسلامی در یمن بر مبنای طرح و حرکت قرآنی شهید بدرالدین الحوثی است که به حول و قوه الهی بر تجاوز آمریکایی و صهیونیستی پیروز می‌شود.

ابراهیم الدیلمی ، سفیر یمن در تهران در همایش هفته بسیج

به گزارش ایکنا، دومین اجلاس مجمع جهانی مستضعفین با موضوع «یمن؛ محور تحول و خودباوری جهان اسلام» از ساعت ۹ صبح امروز، سه‌شنبه ۲ آذر در سالن همایش‌های بین‌المللی اجلاس سران آغاز شد.

ابراهیم الدیلمی، سفیر یمن در تهران در این همایش تصریح کرد: امروز می‌خواهم درباره خیزش اسلامی در یمن صحبت کنم که یک خیزش تمدنی و فرهنگی در برابر همه چالش‌هاست که شهید سیدحسین بدرالدین الحوثی سال‌ها قبل بر اساس فرهنگ و طرحی قرآنی آغاز کرد و آن را در برابر صهیونیسم و استکبار جهانی قرار داد.

گزارش تصویری دومین اجلاس مجمع جهانی مستضعفین را اینجا ببنید.

او افزود: شهید الحوثی وضعیت امت اسلامی را به درستی درک کرده و متوجه شده بود که متأسفانه امت اسلامی با بیماری‌هایی دست و پنجه نرم می‌کند و در واقع او از طریق این طرح قصد نشان دادن راه مقابله با نقشه دشمنان برای سیطره بر جهان اسلام داشت.

ملت یمن با تمسک به طرح قرآنی شهید الحوثی به پیروزی نهایی خواهد رسید

الدیلمی گفت: متأسفانه جهان اسلام گرفتار توطئه‌های صهیونیستی و آمریکایی شده و در بدترین وضعیت به‌سر می‌برد؛ از همین رو امت اسلامی اگر بخواهد با این توطئه‌ها مقابله کند، باید در رابطه خود با پروردگار تجدید نظر کرده و به قرآن کریم و کتاب الهی بازگردد.

وی افزود: همه اقوام و طوائف اسلامی برای مقابله با این توطئه‌های صهیونیستی ـ آمریکایی باید با یکدیگر متحد شوند و اختلافات فیمابین خود را کنار گذارند، زیرا آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال سیطره بر جهان اسلام هستند.

ملت یمن با تمسک به طرح قرآنی شهید الحوثی به پیروزی نهایی خواهد رسید

سفیر یمن تأکید کرد: امروز همه ما باید با یکدیگر متحد شویم و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دهیم تا روزی که پیروزی بر این مستکبران را جشن بگیریم و این همان طرح قرآنی یمنی‌هاست که  شهید الحوثی بنیانگذار آن بوده است.

وی افزود: در واقع این برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که در خصوص یمن برگزار می‌شود، برای افشای نقشه‌های آمریکایی ـ صهیونیستی علیه یمن است. جنگ علیه یمن جنگی آمریکایی است، زیرا در واقع عربستان سعودی و امارات آلات دست آمریکا هستند.

سفیر یمن گفت: برخی تصور می‌کنند این جنگ نتیجه اختلافات تاریخی میان عربستان سعودی و یمن است؛ اما واقعیت این است که این گونه نیست، بلکه این جنگی آمریکایی و صهیونیستی است که عربستان سعودی و امارات مزدوران و ابزار آن هستند آن هم علیه ملتی که همواره از اسلام دفاع کرده  و متمسک به اسلام بوده‌اند.

وی افزود: به عنوان مثال دیشب تظاهراتی در صنعا برگزار شد. در واقع مردم در این تظاهرات شرکت کردند تا مخالفت خود را با آمریکا ورژیم صهیونیستی اعلام و ثابت کنند که جنگ علیه آنها جنگی آمریکایی ـ صهیونیستی است و ثابت کنند که به پایداری خود ادامه می‌دهند.

الدیلمی گفت: همان طور که مستحضر هستید، جنگ یمن فقط یک جنگ نظامی نیست؛ بلکه جنگی در تمام سطوح است و مردم یمن فقط در سطح نظامی نمی‌جنگند، بلکه در تمام سطوح می‌جنگند، یعنی در سطوح فرهنگی اقتصادی، تاریخی و ...می‌جنگند در واقع امروز ملت یمن به الگویی برای همه امت اسلامی تبدیل شده‌اند و با بضاعتی که از توانمندی اقتصادی، اجتماعی و نظامی خود با متجاوزان در همه سطوح مبارزه می‌کنند و مقاومت می‌کنند.

او افزود: در واقع جنگ آمریکایی صهیونیستی علیه یمن جنگ مستکبران علیه مستضعفان است، دشمن تصور می‌کرد یمن عضو ضعیف جبهه مقاومت است؛ اما خوشبختانه یمن به مکانی برای مقابله با طرح‌های آمریکایی ـ صهیونیستی مبدل شد و خسارات زیادی به محور صهیونیستی آمریکایی و مزدوران سعودی و اماراتی آن وارد کرد.

ملت یمن با تمسک به طرح قرآنی شهید الحوثی به پیروزی نهایی خواهد رسید

سفیر یمن گفت: ملت یمن تا پیروزی نهایی به مقاومت ادامه خواهد داد. ما یمنی‌ها از نهادهای بین‌المللی و در رأس آن سازمان ملل می‌خواهیم که برای گرفتن غرامت هفت سال جنگ علیه ملت یمن اقدام کند.

الدیلمی او در پایان از بسیج مستضعفین و حمایت‌های آن از مقاومت ملت یمن قدردانی کرد. ما از جمهوری اسلامی ایران و ملت یمن هم قدردانی می‌کنیم تاریخ خواهد نوشت که آینده از آن ماست و اگر در برابر توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی مقاومت کردیم با پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران بوده که همواره در کنار ما بوده است.

دومین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین با موضوع «یمن؛ محور تحول و خودباوری جهان اسلام» صبح امروز سه‌شنبه ۲ آذر با سخنرانی سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رییس جمهور، علیرضا زاکانی، شهردار تهران و نمایندگان محور مقاومت در سالن همایش‌های بین‌المللی اجلاس سران اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha