جذابیت‌های خبری اینستاگرام و تأثیر آن در جذب مخاطب + فیلم
کد خبر: 4019022
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

جذابیت‌های خبری اینستاگرام و تأثیر آن در جذب مخاطب + فیلم

چندرسانه‌ای بودن و استفاده همزمان از متن، عکس، صدا و گرافیک برای مخاطبان اینستاگرام جذابیت بیشتری ایجاد کرده است و در این میان محدودیت‌های قانونی و اخلاقی این شبکه اجتماعی در پخش اخبار نسبت به سایر رسانه‌ها کمتر است.

اینستاگرام

به گزارش ایکنا، در عصر دیجیتال کاربران فضای مجازی، خبرها و محتواهای مورد علاقه‌شان را در شبکه‌های اجتماعی مختلف که دسترسی به آن‌ها آسان است، دنبال می‌کنند. یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار اینستاگرام است که این روزها محبوبیت بیشتری در میان کاربران دارد.

به برخی از ویژگی‌هایی که باعث جذابیت اینستاگرام در حوزه خبر شده است اشاره می‌کنیم. چند رسانه‌ای بودن و استفاده همزمان از متن، عکس، صدا و گرافیک برای مخاطب جذابیت بیشتری ایجاد کرده است. سطح فراگیری آن بسیار گسترده و جهانی است. اینستاگرام، یک فضای تعاملی است و در آن کاربر می‌تواند هم محتوا تولید کند و هم این امکان را دارد که خبرهای دیگران را منتشر کند و هم می‌تواند نسبت به محتوای دیگران با قبول، رد یا حتی نوشتن پیام واکنش نشان دهد و یا در نظرسنجی‌ها شرکت کند.

محدودیت‌های قانونی و اخلاقی اینستاگرام در پخش اخبار نسبت به سایر رسانه‌ها کمتر است. اخبار در آن سریع و راحت خوانده می‌شوند. ویژگی فرامتنی‌اش این امکان را به صاحب صفحه می‌دهد تا اخبار و محتوای تکمیلی را به‌صورت لینک در اختیار مخاطب قرار دهد. همچنین به کمک هشتگ‌ها می‌توان خبر دلخواه خود را جست‌وجو پذیر کرد.

اخبار به‌صورت لحظه‌ای به‌روز می‌شود و از سرعت بالایی برخوردار است؛ این ویژگی در خبررسانی حوادث غیرمترقبه و ناگهانی بسیار مؤثر است. امکان بازنشر و اشتراک خصوصی خبر هم به‌سرعت و سهولت امکان‌پذیر است. این ویژگی‌ها نشان می‌دهد طراحان اینستاگرام در حال پیاده‌سازی و مهندسی تئوری‌های اجتماعی، روانشناسی و رسانه‌ای بر روی پلتفرم خود هستند. لازم است ما هم در تولید برنامه‌های خبری و رسانه‌ای خود از این ویژگی‌ها به شکل‌ هوشمندی استفاده کنیم.

در همین راستا مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha