زائران عتبات داروهای مصرفی را دو برابر معمول همراه ببرند + فیلم
کد خبر: 4019088
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
سلامت در زیارت/ 3

زائران عتبات داروهای مصرفی را دو برابر معمول همراه ببرند + فیلم

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به زائران عتبات عالیات توصیه اکید کرد در این سفر زیارتی داروهای مصرفی خود را به اندازه دو برابر مدت حضورشان در عراق در دو ساک جداگانه همراه ببرند.

جمعه/ زائران دو برابر معمول داروهای مصرفی خود را به عراق ببرند

به گزارش ایکنا، با آغاز سفرهای کاروانی زائران ایرانی به اعتاب مقدس عراق و سوریه لزوم آموزش مسائل بهداشتی مرتبط با شرایط ویژه کرونایی به این زائران به شدت احساس می‌شود. بر همین اساس خبرگزاری ایکنا مجموعه آموزشی «سلامت در زیارت» را با هدف ارائه دستورالعمل‌های بهداشتی در سفرهای زیارتی تهیه کرده است.

در سومین جلسه این بسته آموزشی، طاهر درودی، معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تأکید بر لزوم همراه بردن داروهای مورد نیاز در سفرهای زیارتی، گفت: نکته مهم دیگری که این روزها فراموش می‌شود و مشکلات زیادی برای زائران ایجاد می‌کند، همراه بردن داروهای مورد نیاز در سفرهای زیارتی است.

به دلیل شیوع کرونا زائران به حدی نگران مسائل بهداشتی در خصوص کرونا و همراه بردن ماسک و اسپری ضد عفونی‌کننده هستند که فراموش می‌کنند داروهای معمول خود را مصرف کنند و همراه خود ببرند.


بیشتر بخوانید: 


اگر زائری دچار بیماری مضمنی مثل فشار خون، قند خون و ... است یا دارویی را به صورت معمول و مداوم استفاده می‌کند باید در سفرهای زیارتی حتماً این داروها را همراه خود ببرد و همانطور که داروهایش را در ایران استفاده می‌کند در طول سفر زیارتی نیز بر همان منوال داروها را استفاده کند.

دو برابر داروی مورد نیاز خود را همراه ببریم

نکته مهم دیگر مقدار دارویی است که باید همراه ببریم. اگر سفر ما قرار است هفت روزه باشد حتماً به اندازه دوبرابر دارو همراه ببریم، چرا که بعضاً به دلیل تأخیر در پروازها یا تأخیر در سفرهای زمینی یا بروز هر مشکل دیگری ممکن است سفر ما به طول بینجامد.

پیشنهاد اکید ما این است که با توجه به اتفاق‌هایی که در طول سفر ممکن است برای زائران رخ دهد از جمله گم‌شدن وسایل، جا گذاشتن وسایل و ... به اندازه دو برابر میزان مصرف عادی دارو همراه داشته باشیم و در دو کیف یا ساک جداگانه داروها را نگه‌داری کنیم تا اگر به هر دلیلی به یکی از کیف‌ها دسترسی نداشتیم بابت تأمین دارو نگرانی نداشته باشیم.

نکته مهم اینکه در صورتی که زائری در کشور عراق بیمار شود، درمانگاه‌‌های مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر وی را به صورت رایگان ویزیت کرده و داروهای مورد نیاز را به وی می‌دهند، اما این داروها، داروهای عمومی برای سرماخوردگی، درد عضلانی و ... هستند و اگر زائری داروی تخصصی خاصی را استفاده می‌کند یا از دارویی با نشان تجاری(برند) خاص استفاده می‌کند، حتماً داروی خود را همراه ببرد چون ممکن است آن دارو را با آن نشان تجاری خاص نتواند در کشور عراق پیدا کند و دچار مشکل شود.

انتهای پیام
captcha