تربیت عالمان اندیشمند و پاسخ‌گو به نیاز بشر معاصر رسالت المصطفی است
کد خبر: 4019285
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
رئیس جامعةالمصطفی:

تربیت عالمان اندیشمند و پاسخ‌گو به نیاز بشر معاصر رسالت المصطفی است

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه در پیامی به مناسبت هفته پژوهش تأکید کرد: جامعة‌المصطفی‌العالمیة به عنوان یک نهاد علمی با رسالت تربیت عالمان اندیشمند و جستجوگر و پاسخ‌گو به نیاز بشر معاصر، تعلیم و تربیت خویش را در راستای تأمین نیاز‌های فکری انسان معاصر قرار داده است.

علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه به مناسبت هفته پژوهش، پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

پژوهش و تحقیق، ثمره علم‌آموزی نافع است و در ساحت تعقل، تفکر و تدبر شکل می‌گیرد. چنین پژوهشی، عمل و رفتار فردی و اجتماعی انسان را به شکلی سامان می‌دهد که سعادت حقیقی او را تضمین می‌کند. اسلام به عنوان فلسفه و سبک زندگی الهی، به ما می‌آموزد که هر کاری بدون علم و برهان و تفکر و تعقل، بر مدار ظنونی سامان می‌یابد که راه به جایی نمی‌برد.

جامعة‌المصطفی‌العالمیة به عنوان یک نهاد علمی با رسالت تربیت عالمان اندیشمند و جستجوگر و پاسخ‌گو به نیاز بشر معاصر، تعلیم و تربیت خویش را در راستای تأمین نیاز‌های فکری انسان معاصر قرار داده است. از همین روست که بر عناصری، چون تفکر و تعقل عالمانه و حکیمانه تأکید می‌کند و برای بهبود روش‌ها و مناهج علمی خویش، از همه عناصر مؤثر بهره می‌گیرد تا نظریه‌های علمی را در هر ساحتی از ساحات زندگی بشر، براساس معیار‌های معقول و مقبول ارائه نموده، بنیاد‌هایی را بسازد که بر پایه آن، بتوان الگو‌هایی علمی برای حل مشکلات و معضلات مادی و معنوی بشر بر پا ساخت.

المصطفی براساس رسالت‌ها و مأموریت‌های تعیین‌شده، اهداف پژوهشی را برای خویش وظیفه و تکلیف دانسته، در طول چهار دهه از فعالیت خویش بدان پایبند بوده و دستاورد‌های ارزنده‌ای نیز در این مدت و به همت پژوهشگران عزیز حاصل شده است.

هفته پژوهش فرصتی است تا با نگاهی به «نقشه راه علمی المصطفی در عرصه پژوهش» راه رفته، در ترازوی سنجش رسالت‌ها و مأموریت‌های المصطفی ارزیابی شده، میزان موفقیت و عدم موفقیت براساس فرصت‌ها، تهدیدها، ظرفیت‌ها و چالش‌ها مشخص گردد و برای رسیدن به هدف‌های ترسیم‌شده، برنامه‌ریزی و طراحی‌های لازم و ضروری انجام پذیرد.

از آن جایی که ساحت پژوهش و تحقیق، ساحت اندیشه‌های نو و در عین حال سدید و محکم است، می‌بایست کارشناسی فراگیری از «بایدها، نبایدها»، بلکه «شاید‌ها و نشایدها» در عرصه پژوهش از سوی همه دست‌اندرکاران المصطفی در دستور کار قرار گیرد و در قالب «شیوه‌های پشتیبانی از پژوهش و مانع‌زدایی از ساحت آن» جامه تحقق بپوشد.

در پایان لازم می‌دانم ضمن عرض تبریک هفته پژوهش به اصحاب پژوهش المصطفی اعم از پژوهشگران عزیز و مدیران محترم و کارشناسان گرامی، مراتب سپاس و امتنان خویش را از تلاش‌های کامیاب آنان تقدیم کنم.

انتهای پیام
captcha