Quran Spirit و تلاش برای گسترش مفاهیم اسلامی به غیر عرب‌زبانان
کد خبر: 4020850
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷

Quran Spirit و تلاش برای گسترش مفاهیم اسلامی به غیر عرب‌زبانان

پلت‌فرم Quran Spirit همواره به دنبال راه‌هایی برای کمک به گسترش رسالت اسلام در کشورهای مختلف، به ویژه در میان نسل سوم مسلمانان مهاجر در کشورهای غربی است که به زبان عربی صحبت نمی‌کنند.

به گزارش ایکنا، یادگیری اصول دین و چگونگی انجام دستورات و عبادات دینی یکی از بدیهی‌ترین کارهایی است که اشخاص باورمند به هر دین و آئینی باید انجام دهند. با این همه برخی از افراد به دلیل دسترسی نداشتن به منابع مذهبی مانند کتاب‌های دینی و روحانیون با مشکلاتی در زندگی مذهبی خود مواجه می‌شوند. این موضوع به خصوص در مورد افراد مهاجر در کشورهای دیگر بیش از هر چیز دیگری صادق است.

در کشورهای غیراسلامی، مسلمانان و به خصوص نسل جدیدی که در این کشورها به دنیا می‌آیند، بیشتر نیاز دارند که به کتب دینی، آموزش قرآن و افرادی که بتوانند به سؤالات آن‌ها در مورد مسائل شرعی پاسخ دهند، دسترسی داشته باشند.

به همین دلیل استارت‌اپ‌ها و وب‌سایت‌هایی در کشورهای مختلف اسلامی و غیراسلامی توسط مسلمانان راه‌اندازی شده که تلاش می‌کنند به تمامی این نیازها پاسخ دهند.

آموزش قرائت، فهم آیات قرآن، آموزش مفاهیم اسلامی و شرعی و پاسخ به سؤالات شرعی از جمله مهمترین مسائلی است که در پلت‌فرم‌های این وب‌سایت‌ها یافت می‌شود.

وب‌سایت‌های بسیاری در حوزه آموزش مسائل اسلامی به افراد فعالیت دارند اما تعداد کمی از آنها می‌توانند ادعای پاسخ‌گویی به همه نیازهای افراد را داشته باشند و در عین حال فعالیت و اعتبار خود را در طول سال‌ها حفظ کنند.

Quran Spirit یکی از همین‌ پلت‌فرم‌ها است که وارد دهمین سال فعالیت خود شده و همچنان مورد توجه بسیاری از دوستداران مفاهیم اسلامی و مشتاقان فراگیری قرآن است.

Quran Spir در مصر بنیان‌نهاده شده و در سال‌های فعالیت خود توانسته موفقیت بسیاری را به عنوان یک پلت‌فرم آنلاین اختصاصی برای کمک به غیر عرب‌زبانان سراسر جهان برای یادگیری قرآن، زبان عربی و مطالعات اسلامی کسب کند. خدمات  Quran Spirit از طریق کلاس‌های آنلاین خصوصی و توسط معلمان زن و مرد عرب بومی ارائه می‌شود.

Quran Spirit در سال 2011 و در شهر قاهره تأسیس شد. به گفته بنیان‌گذاران این وب‌سایت، هدف از ساخته شدن این پلتفرم، اعتقاد به رسالت اسلام به عنوان دینی برای تمام جهان است.

 Quran Spirit همواره به دنبال راه‌هایی برای کمک به گسترش رسالت اسلام در کشورهای مختلف، به ویژه در میان نسل سوم مسلمانان مهاجر در کشورهای غربی است که به زبان عربی صحبت نمی‌کنند.

به گفته بنیانگداران، چشم‌انداز Quran Spirit آن است که قرآن و زبان عربی را به همه غیر عرب‌زبانان در سراسر جهان آموزش دهد و بر این باور هستند که فناوری می‌تواند نقش حیاتی برای دسترسی به افراد با پیشینه‌های مختلف داشته باشد.

Quran Spirit همچنین به دنبال ایجاد یک زنجیره بی‌پایان از کسانی است که خود پس از کسب دانش قرآنی، زبان عربی و آموزه‌های اسلامی آن را به دیگر فراگیران آموزش می‌دهند.

Quran Spirit و تلاش برای گسترش مفاهیم اسلامی و قرآنی

مأموریت Quran Spirit  آموزش 300 فراگیر در هر سال است. دانش‌آموزان کسانی هستند که می‌خواهند قرآن و یا زبان عربی را برای اهداف حرفه‌ای یا معنوی بیاموزند و به دیگران هم بیاموزند. این وب سایت همچنین گواهینامه‌ای را به افرادی که توانایی و آمادگی آموزش و انتقال قرآن به دیگران را دارند، ارائه می‌دهد.

Quran Spirit برای آموزش قرآن و مفاهیم اسلامی از تعدادی اساتید مجرب در حوزه‌های مختلف بهره می‌برد. محدودیتی برای دریافت خدمات این وب‌سایت و آموزش‌های آن وجود ندارد و به گفته مسئولان Quran Spirit، در طول ۱۰ سال گذشته، هزاران نفر در سنین مختلف قرائت قرآن و احکام اسلامی را یاد گرفته‌اند.

اساتید Quran Spirit  تجربه تدریس قرآن، عربی و علوم مختلف اسلامی را دارند و تکنیک‌های منحصر به فردی را در آموزش ایجاد کرده‌اند، به کودکان و بزرگسالانی که خواستار یادگیری هستند انگیزه داده و یادگیری قرآن را به صورت آنلاین و با روشی خلاق با مربیان حرفه‌ای در خانه‌‌هایشان ارائه می‌کنند.

علاوه بر این، مربیان Quran Spirit نه تنها دانش‌آموخته دانشگاه الازهر هستند، بلکه به‌طور فعال از مصر به صورت آنلاین تدریس می‌کنند. این به نوعی تضمینی است که فراگیران دانش معتبری را از اساتید تأیید شده قرآن و عربی دریافت می‌کنند.

خدمات این وب‌سایت متنوع است و طیف مختلفی از فراگیران می‌توانند از دوره‌های آن بهره‌مند شوند. این خدمات عبارتند از دوره‌های ویژه آموزش حفظ، قرائت، تجوید، مفاهیم قرآن، صدور مجوز قرائت قرآن، مطالعات اسلامی و زبان عربی است.

کاربران در Quran Spirit می‌توانند از بین 8 طرح مختلفی که این وب‌سایت ارائه می‌دهد یکی را انتخاب کنند. این طرح‌ها با 40 دلار در ماه شروع می‌شوند و فراگیران می‌توانند 8 کلاس در ماه داشته باشند که مدت زمان هر کلاس 30 دقیقه است. با این همه کلاس‌های 60 دقیقه‌ای نیز وجود دارند که فراگیران می‌توانند با 80 دلار در ماه شروع به یادگیری قرآن و مفاهیم اسلامی کنند.

Quran Spirit  در طول دوران شیوع کرونا و با توجه به قرنطینه‌های سراسری در جهان، توانست فراگیران بیشتری را به خود جذب و موفقیت بیشتری کسب کند. در حال حاضر 15 استاد در این وب‌سایت فعالیت دارند و و Quran Spirit توانسته در حدود 10 سال بیش از 5000 هزار ساعت تدریس قرآن و مفاهیم دینی را ارائه و به بیش از 1500 فراگیر آموزش دهد. این وب‌سایت علاوه بر قاهره، در واشنگتن نیز دفتر دارد.

گزارش از محمدحسن گودرزی

انتهای پیام
captcha