لایحه مبارزه با اسلام‌هراسی در صحن کنگره آمریکا جنجال آفرید
کد خبر: 4021060
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

لایحه مبارزه با اسلام‌هراسی در صحن کنگره آمریکا جنجال آفرید

جلسه بررسی لایحه ارائه شده توسط ایلهان عمر، عضو مسلمان کنگره آمریکا درباره مبارزه با اسلام‌هراسی با حملات موهن یک عضو جمهوری‌خواه و فریاد اعتراضی نمایندگان دموکرات به این حملات همراه بود.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه در حال بررسی لایحه مبارزه با اسلام‌هراسی و تأسیس دفتر ویژه‌ای در وزارت خارجه برای مقابله با تعصبات علیه مسلمانان بود که با حملات لفظی یک عضو جمهوری‌خواه به جنجال کشیده شد.

اسکات پری، این عضو جمهوری‌خواه همکار خود ایلهان عمر، عضو مسلمان مجلس نمایندگان را که لایحه مذکور را ارائه کرده بود، یهودستیز خواند و او را به ارتباط با گروه‌های تروریستی متهم کرد.

لورن پوبرت، یک عضو دیگر مجلس نمایندگان آمریکا هم چند هفته پیش اظهاراتی نژادپرستانه علیه این نماینده زن مسلمان در کنگره آمریکا بیان داشته و گفته بود عمر می‌تواند یک زن تروریست یا یک بمب‌گذار انتحاری باشد.

در نشست دیروز مجلس نمایندگان به دنبال سخنان موهن علیه ایلهان عمر، نمایندگان دموکرات در صحن مجلس شروع به فریاد زدن کردند، به خصوص که اسکات پری مدعی شد که لایحه مذکور که مورد حمایت دموکرات‌هاست به منظور مسکوت کردن انتقادها از تروریسم نوشته شده است.

در نهایت مذاکرات صحن مجلس نمایندگان آمریکا پس از اعتراض رسمی دموکرات‌های مجلس نمایندگان و درخواست حذف نظرات پری از پرونده متوقف شد.

انتهای پیام
captcha