گستره حضور روحانیان در دانشگاه‌ها افزایش یابد
کد خبر: 4021827
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳

گستره حضور روحانیان در دانشگاه‌ها افزایش یابد

رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی فارس با بیان اینکه اکنون حضور حوزه علمیه در دانشگاه‌ها صرفاً در حوزه علوم انسانی و دروس معارف و عمومی است، خواستار افزایش گستره حضور طلاب و روحانیون در سطح دانشگاه‌ها شد.

حبیب دانش منش، رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حبیب دانش‌منش، رئیس دانشگاه‌های علمی ـ کاربردی استان فارس امروز، ۲۷ آذرماه در نخستین نشست هم‌اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور رؤسای دانشگاه‌های شیراز و مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه گفت: این جلسات نباید به سالی یک‌بار در روز وحدت حوزه و دانشگاه ختم شود و باید ماهی یک بار یا حداقل در شروع سال تحصیلی این جلسه را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه را به عنوان یک مرکز دانشگاهی و علمی می‌شناسیم، افزود: اکنون حضور حوزه علمیه در دانشگاه‌ها صرفاً در حوزه علوم انسانی و دروس معارف و عمومی است در صورتی که باید گستره حضور طلاب و روحانیون را در سطح دانشگاه‌ها افزایش داد.

دانش منش با بیان اینکه در سایر حوزه‌ها هم باید بتوان از علما استفاده کنیم، گفت: خصوصاً در دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی می‌توانیم پذیرای روحانیون باشیم چون بحث تدریس در دوره‌های مهارتی و مهارت‌های مشترک می‌تواند بسیار چاره ساز باشد.

وی با اشاره به راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری در حوزه‌های علوم انسانی در مرکز غدیر در دو سال قبل گفت: حوزه‌های نوآوری می‌تواند یکی از کارهای مشترک حوزه و دانشگاه باشد چون حوزه‌های نوآوری در این روزگار کاملاً بین رشته‌ای است و اساتید دانشگاه در حوزه‌های مختلف می‌توانند در این مرکز نوآوری و رشد فعالیت کنند.

دانش منش، یکی از نمونه‌های دغدغه و کار مشترک بین حوزه و دانشگاه را مرکز علمی ـ کاربردی غدیر برشمرد که در حوزه علوم قرآن و حدیث فعال است و افزود: وحدت دانشگاه و حوزه علمیه می‌تواند در سایر علوم چاره‌ساز باشد.

رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی فارس بیان کرد: اگر طلاب مهارت‌های دیگری را در کنار علوم انسانی یاد بگیرند، می‌توانند در جامعه بسیار تأثیرگذار باشند. اینکه یک فرد طلبه، متخصص رشته‌های دیگر نیز باشد از لحاظ فرهنگی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام
captcha