نمایشگاه شب یلدا اشعار حافظ را در اذهان ماندگار می‌کند
کد خبر: 4022509
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
مسئول خانه فرهنگ ایران در بمبئی:

نمایشگاه شب یلدا اشعار حافظ را در اذهان ماندگار می‌کند

مسئول خانه فرهنگ ایران در بمبئی با اشاره به برگزاری نمایشگاه «قرآن و حافظ» به مناسبت شب یلدا در فضای مجازی اظهار کرد: این نمایشگاه می‌تواند اشعار حافظ را با عمق معنی و محتوایی که دارند، در اذهان مخاطبین به یادگار باقی بگذارد.

نمایشگاه شب یلدا اشعار حافظ را در اذهان به یادگار می‌گذاردبه گزارش ایکنا، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی با همکاری سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه مجازی سه بُعدی «قرآن و حافظ» را به مناسبت شب یلدا برپا کرده است.

محسن آشوری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی درباره این نمایشگاه گفت: با توجه به سنت دیرینه ایرانیان که در شب یلدا به دیوان حافظ تفالی می‌زنند، این نمایشگاه می‌تواند اشعار حافظ را با عمق معنی و محتوایی که دارند، در اذهان مخاطبین به یادگار باقی بگذارد.

خوشنویسی در تمام فرهنگ‌ها تقریباً به نوعی وجود دارد، اما در مشرق زمین به ‌ویژه در ایران اسلامی و دیگر سرزمین‌های اسلامی دارای اهمیت بسیاری در میان دیگر هنرهای بصری است.

وی افزود: در خوشنویسی اسلامی و بیش از آن در خوشنویسی ایرانی می‌توان تعادلی میان تمامی اجزاء و عناصر تشکیل دهنده آن اثر را مشاهده کرد. هنر خوشنویسی با تعادل میان قالب و محتوا و آراستگی، ظرافت و ملایمت تام و تمام می‌تواند اشکال مناسبی را برای معانی مختلف فراهم آورد.

آشوری همچنین تأکید کرد: خوشنویسی یک هنر برجسته و منحصر به فرد در زبان و ادبیات فارسی است و این هنر توانسته است جلوه‌ای زیبا و چشم نواز به زبان نوشتاری دهد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به این لینک مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha